افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی که قبل از انجام لیزر باید بدانید!

چند نکته مهم پیش از لیزر پوست

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ همه دوست دارند پوستی صاف و یکدست داشته باشند و به دنبال روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن هستند. امروزه لیزر پوست یکی از روش های نوین از بین بردن موهای زائد بدن است که بسیاری از افراد دوست دارند آن را امتحان کنند. اگر برای اولین بار است که می خواهید برای لیزر پوست اقدام کنید نکاتی وجود دارد که باید پیش از لیزر پوست بدانید.

۱ ) قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد در معرض آفتاب قرار نگیرید

حداقل چهار هفته قبل از مراجعه برای لیزر، در معرض آفتاب قرار نگیرید (آفتاب نگیرید). پوست شما نباید تیره یا سوخته باشد، بنابراین اگر علاقه مند به آفتاب گرفتن در فصل تابستان هستید این فصل برای لیزر پوست شما مناسب نخواهد بود. برای این دسته افراد فصل پاییز و زمستان برای شروع جلسات لیزر موهای زائد زمان بهتری است.

این بدین معنا نیست که شما می توانید از اسپری های برنزه کننده یا سولاریوم برای تیره کردن پوست استفاده کنید. این موارد را نیز پیش از لیزرکردن پوست کنار بگذارید.

۲ ) پیش از لیزر کردن، پوست را شیو کنید

وقتی برای لیزر موهای زائد مراجعه می کنید نباید مو روی پوست باشد. همچنین نباید برای از بین بردن آنها از وکس استفاده کرده باشید. این را به یاد داشته باشید که لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیاز به وجود رنگدانه های فولیکول مو دارد و در حیقیت فولیکول ها باید زیر پوست باشند تا لیزر بتواند کارساز قرار بگیرد. استفاده از وکس باعث از بین رفتن رنگدانه ها زیر پوست می شود و لیزر نمی تواند به خوبی موها را از بین ببرد. بهترین کار این است که یک روز پیش از مراجعه موهای زائد بدن را با تیغ کوتاه کنید.

۳ ) در اولین جلسه شاید نیاز باشد روی پوست تست انجام گیرد

بهتر است این را نیز بدانید که لیزر کردن روی همه پوست ها یکسان جواب نمی دهد. گاهی ممکن است تیرگی پوست یا پیدا نشدن رنگدانه مو باعث شود نتیجه خوبی از لیزر پوست نگیرید. توصیه می شود، در جلسه اول روی قسمتی از پوستتان به صورت تستی عمل لیزر انجام گیرد. با این روش هم در پول و هم وقت صرفه جویی می کنید.

۴ ) لیزر موهای زائد در جلسه اول پوست شما را یکدست و صاف نمی کند

اولین باری که عمل لیزر پوست را انجام می دهید انتظار معجزه نداشته باشید، این کار یکباره نتیجه نمی دهد. معمولا بعد از پنج یا شش جلسه لیزر کردن می توانید نتیجه نهایی را متوجه شوید.

۵ ) هر جلسه در نهایت یکساعت طول می کشد

بسته به اینکه کدام ناحیه از بدن را لیزر می کنید ، هر جلسه لیزر کردن بین ۲۰ دقیقه الی یکساعت ممکن است طول بکشد. معمولا زیربغل سریع تر انجام می گیرد اما ناحیه های وسیع تر نظیر پا و دست ممکن است طولانی تر شود.

۶ ) مراقبت از چشم باید صورت بگیرد

این را بدانید که لیزر پوست به هیچ وجه نباید اطراف چشم انجام بگیرد و اصلا مهم نیست کدام ناحیه از پوست را لیزر می کنید، همیشه باید عینک مخصوصی که پزشک به شما می دهد را به چشم بزنید.

۷ ) بهتر است کل بدن را در یک جلسه لیزر نکنید

معمولا امکان ندارد در یک جلسه بتوانید کل بدن را لیزر کنید. مقدار مشخصی از نور و دمای لیزر برای بدن ضرر ندارد اما بیش از آن ممکن است مضر و ناسالم باشد. بهتر است حتی اگر کسی به شما می گوید می تواند در یک جلسه کل بدن شما را لیزر کنید به او نه بگویید و هر جلسه را به یک ناحیه از بدن اختصاص دهید تا آسیب کمتری ببینید.

۸ ) برای گرفتن نتیجه بهتر در کار خود تداوم داشته باشید

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید تداوم در کارتان داشته باشید و طی مدت زمان گفته شده توسط پزشک، برای انجام جلسات بعدی مراجعه کنید. معمولا نیاز است هر چهار یا شش هفته برای تکرارمجدد مراجعه کنید. این مدت زمان را به یاد داشته باشید و نگذارید که از آن مدت زمان زیادی بگذرد.

۹ ) تغییر اصلی را بعد از سه ماه خواهید دید

صبور باشید ، شاید جلسات اول لیزر موهای زائد، نتیجه دلخواهتان را نگیرید اما نباید نا امید شوید. معمولا تغییرات را از ماه سوم خواهید دید.

۱۰ ) لیزر موهای زائد روی بعضی از پوست ها دیرتر جواب می دهد

هرقدر موهای زائد تیره تر باشه لیزر کردن آن آسان تر صورت می گیرد. همانطور که گفته شد لیزر رنگدانه ها را هدف قرار می دهد. به همین دلیل لیزر موهای سفید، خاکستری، قرمز یا بلوند سخت تر است. همچنین افرادی که پوست تیره دارند، ممکن است با مشکل مواجه شوند اما این به معنای غیرممکن بودن نیست. معمولا دستگاههای لیزر مخصوصی برای پوست های تیره تر وجود دارد که می تواند نتیجه بهتری به آنها بدهد. بهتر است پیش از امتحان کردن دستگاه لیزر، درباره آن تحقیق کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

۱۱ ) لیزر پوست ممکن است دردناک باشد

با این تصور که لیزر هیچ دردی ندارد مراجعه نکنید، با وجود اینکه از کرم های بی حس کننده قبل از انجام لیزر استفاده می شود، امکان دارد کمی درد احساس کنید اما به نتیجه ای که خواهید گرفت فکر کنید. اگر درد برای شما خارج از تحمل بود حتما این موضوع را با پزشک یا تکنسین این کار در میان بگذارید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *