افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی ضروری در جوان سازی طبیعی پوست

۱۶ راه جوان سازی طبیعی پوست

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ پوست ما اولین چیزی است که توجه دیگران را جلب کرده و در روابط اجتماعی و شخصی ما نقش بسزایی دارد. همه ما می خواهیم پوست صاف و درخشانی داشته باشیم، اما این کار به این راحتی ها نیست. با وجود تلاش های بسیار، بیشتر افراد نتیجه دلخواهشان را در جوان سازی طبیعی پوست خود دریافت نمی کنند.

عوامل بسیاری بر ظاهر پوست شما تاثیر می گذارند:

  • ژنتیک
  • سن
  • رژیم غذایی
  • هورمون ها
  • استرس
  • بهداشت

از مشکلات رایج پوستی می توان، خشکی پوست، پوست چرب و لک شدن را نام برد. اما دربیشتر موارد می توان این مشکلات را با روش های طبیعی و مراقبت از پوست از بین برد. اما اگر از مشکلات جدی تر مانند لک های زیاد و یا سوزش پوست رنج می برید، می توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید. دراین جا راه های طبیعی مراقبت از پوست را در اختیارتان قرار می دهیم.

۱. یوگا

آیا می دانستید تنها با نفس کشیدن، سموم مضر که باعث ایجاد لک و مشکلات دیگر پوستی می شوند، از بدن ما خارج می شوند؟ یوگا یک روش سالم برای افزایش انعطاف پذیری بدن، سلامتی و کنترل تنفس می باشد. نفس های عمیقی که در گویا با تمرکز انجام می شوند، همان چیزی هستند که پوست ما به آن احتیاج دارد.

۲. از پله‌ها استفاده کنید

همانند انجام یوگا که باعث خارج شدن سموم بدن شده و به سلامت پوست ما کمک می کند، عملکرد قلب هم نه تنها به سلامت ما بلکه به سلامت پوست مان کمک می کند. عملکرد مثبت قلب و پمپاژ آن، میزان گردش خون و تنفس را افزایش می دهد و در کنار آن استرس را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که برای تنفس صحیح هوا را از بینی خود به درون کشیده و سپس از دهان خارج سازید. بنابراین سعی کنید فعالیت های که عملکرد قلب را افزایش می دهد، بیشتر انجام دهید، مانند: پیاده روی، بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور و ورزش های دیگر.

۳. از محصولات مراقبت از پوست استفاده نمایید

آب و هوا تاثیر مستقیمی بر پوست شما خواهد گذاشت. برای مثال افرادی که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند پوست های خشک و لک دار و افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند، پوست چرب دارند. بنابراین براساس آب و هوایی که درآن زندگی می کنید و یا فصل مورد نظر، محصولات مراقبت از پوست مخصوصی استفاده نمایید.به این معنا که در هنگام خشکی هوا پوست خود را چرب نموده و در هنگام رطوبت پوست خود را تمیز کنید.

خورشید هم می تواند برای پوست شما تهدید جدی باشد! قبل از بیرون رفتن کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید. حتی اگر فقط چند ساعت بدون استفاده از کرم ضدآفتاب، در معرض نور خورشید قرار بگیرید، به پوست تان صدمات جبران ناپذیری وارد می شود.

۴. پاک‌سازی پوست

پاک سازی پوست به معنای داشتن پوستی سالم و شفاف است. اما چگونه؟ به این صورت که با کمک یک چیز زبر مانند سنگ پا و یا صابون و کمی سنگ شکر، پوست تان را تراش دهید. با انجام این کار سلول های مرده و پوست و آلودگی های پوستی از آن جدا شده و پوست تمیز خواهد شد.

۵. از پاک کننده طبیعی استفاده نمایید

بعد از اینکه پوست تان را پاک سازی نمودید، حالا وقت آن است که با کمک یک صابون طبیعی، پوست تان را تغذیه کنید. از صابون هایی که در ترکیبات شان سدیم لوریل سولفات (یا SLS)، پارابن، مواد معطر و سموم دیگر به کار رفته خود داری کنید.

۶. براساس فصلی که در آن قرار دارید از پوست خود مراقبت کنید

همانطور که قبلا گفته شد، براساس محل زندگی تان، ممکن است با مشکلات مختلف پوستی مواجه باشید. طبق تجربه می دانید که در زمستان پوست خشک می شود، درحالی که در تابستان پوست ما مرطوب است. بنابراین هر فصل به مراقبت خاصی نیاز دارد، پس طبق آن عمل کنید.

۷. ماسک خیار واقعا به شما کمک می‌کند!

همه ما پوسترهایی که ماسکی از پوست خیار صورت خانم ها را پوشانده، دیده ایم، اما واقعا این کار چاره ساز است؟ بله! ماسک خیار پف زیر چشم را از بین برده، گردش خون را افزایش داده و ظاهر ما را بهتر می کند.

۸. از محصولات تاریخ گذشته استفاده نکنید!

شاید با دیدن محصولات استفاده نشده خود که تاریخ انقضایشان گذشته وسوسه شوید که هنوز از آن استفاده کنید، اما این کار به پوست تان آسیب می رساند. زمانی که از محصولات آرایشی استفاده می کنیم، باکتری موجود در سطح پوست به محصولات آرایشی وارد شده و بعد از مدت زمانی میزان باکتری موجود در مواد آرایشی به مقدار زیادی تبدیل می شود. زمانی که محصولات آرایشی شما بوی بدی بدهد یا غلظت آن تغییر کند، وقتش رسیده که آن را عوض کنید.

۹. هرشب قبل از خواب آرایش‌تان را پاک کنید

ما در هنگام خواب عرق می کنیم. اگر مواد آرایشی بر روی پوست مان وجود داشته باشد با عرق و چربی پوست مخلوط شده و ترکیب بدی ایجاد می کند. بنابراین هرشب قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید تا موجب آلودگی و صدمه دیدن به پوست شما نشود.

۱۰. از مصرف غذاهای ناسالم خودداری کنید

غذاهای پرچرب یا قنددار هورمون های ما را تحت تاثیر قرار می دهند. در نتیجه پوست ما چرب و لک دار خواهد شد. به طور کلی وجود قند و چربی در حد تعادل، در رژیم غذایی ما لازم است، اما به طور کلی برای سلامت بدن مفید نیست، و باید مقدار آن را محدود کرد. کاهش ان به سلامتی پوست هم کمک می کند.

۱۱. مصرف میوه و سبزیجات

پوست بزرگ ترین ارگان بدن است و برای سالم ماندن به مقادیر بالای مواد مغذی نیاز دارد. مصرف میوه و سبزیجات برای داشتن پوست سالم لازم است، بخصوص میوه و سبزیجاتی که حاوی ویتامین های گروه B، E، زینک و سولفور هستند..

۱۲. به اندازه کافی آب بنوشید

برای داشتن پوستی سالم و شفاف مصرف روزانه آب فراوان ضروری است. مصرف آب سموم و سدیم را از بدن خارج می کند، بنابراین یک فرد معمولی باید روزانه به طور متوسط ۵ لیوان آب مصرف کند. البته این آب را به صورت های دیگر هم جذب می کنیم، زیرا یک پنجم این مقدار آب از طریق غذا خوردن جذب می شود.

پس برای داشتن پوستی بهتر، بجای مصرف آب میوه های قند دار، آب و چای تلخ بنوشید. زمانی که رنگ ادرارتان روشن باشد به این معناست که آب کافی می نوشید.

۱۳. مصرف الکل را کاهش دهید

شاید مصرف الکل استرس و نگرانی هایتان را کاهش دهد اما به پوست و سیستم ایمنی تان، استرس مضاعفی را وارد می کند. الکل پر از سمومی است که برای بدن تان مضر بوده و باعث می شود بدن تان آب زیادی دفع کند. پس مصرف الکل را کاهش دهید تا شاهد بهتر شدن پوست خود باشید.

۱۴. جوش‌ها را دست‌کاری نکنید

زمانی که در صورت خود جوشی میبینید، اولین کاری که انجام میدهید کندن آن است، اما این کار را نکنید. کندن جوش باعث می شود که جوش هایتان بیشتر شده، جای آن زخم شود و اسکار آن باقی بماند. پس بهترین راه این است که جوش را به حال خود بگذارید تا خودش خوب شود.

۱۵. قبل از خواب موها را از صورت‌تان کنار بزنید

فرقی نمی کند که موهایتان را تازه شسته باشید و تمیز باشند، از آنجاییکه مو سرشار از چربی و آلودگیست، زمانی که در هنگام خواب با پوست تان تماس داشته باشد، موجب ایجاد جوش و قرمزی پوست می شود. پس قبل از خواب موهایتان را از صورت خود کنار بزنید تا نه تنها تماس نداشته و چربی موهایتان حفظ شود، بلکه موهایتان شکننده هم نخواهند شد.

۱۶. بالش و روی بالشی خود را تمیز نگه دارید

بالش و رو بالشی ها هم می توانند چربی مو را جذب کرده، و سپس در تماس با پوست در هنگام خواب، پوست ما را چرب کنند. پس سعی کنید هر چند وقت یک بار (حداقل هفته ای ۱ بار) آن ها را شستشو دهید، زیرا شما شبانه روز ۸ ساعت می خوابید، و این ۸ ساعت فرصت خوبیست که چربی و میکروب ها به پوست شما وارد شوند. پس وقت خود را بیهوده برای پاکسازی پوست تلف نکنید، اگر می خواهید دوباره با خوابیدن روی یک بالش آلوده، پوست خود را آلوده کنید.

همین!

آیا باور دارید که تنها با رعایت و انجام این موارد ساده می توانید پوست صاف و درخشانی به دست آورید؟ ما مطمئنیم که می توانید! با قراردادن این موارد در زندگی روزانه تان متوجه خواهید شد که داشتن پوست شفاف و سالم، از چیزی که فکر می کردید آسان تر است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *