افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی درباره نگهداری و مراقبت از موهای رنگ شده

اصول نگهداری از موهای رنگ شده

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ اگر شما هم موهایتان را دائم رنگ می کنید شاید متوجه ضعیف شدن مو که شامل نازکی و ریزش است شده باشید. رنگ مو باعث ایجاد روزنه بیش از حد می شود و این مسئله موجب کاهش رطوبت مو و از بین رفتن رنگ دانه ها می گردد. به همین علت برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو بعد از رنگ کردن، نیاز به مراقبت وجود دارد. بانوی شهر نکاتی را که باید در مورد اصول نگهداری از موهای رنگ شده بدانید برای شما بیان میکند.

۱ ) موهای رنگ شده خود را کمتر بشویید

برای حفظ رنگ موهای رنگ شده، فقط دو تا سه بار در هفته آن را با شامپو بشویید. اگر عادت به شستن بیشتر دارید، سعی کنید این عادت خود را تغییر دهید به این شکل هم با موهایتان و هم با طبیعت مهربانتر خواهید بود. در هر صورت هرگز بیش از یک بار در طول روز موهای رنگ شده خود را نشویید. این کار باعث حفظ رنگ موی شما به مدت طولانی تری می شود.

۲ ) از شامپوی مناسب موهای رنگ شده استفاده نمایید

برای کمک به حفظ رنگ موهای رنگ شده، از شامپو مناسب آن استفاده کنید و هنگام شستن شامپو را به ریشه مو نزنید.

۳ ) از محصولات محافظ در برابر UV استفاده کنید

در هر فصلی از سال اشعه نور خورشید می تواند رنگ مو را از بین ببرد. پس سعی کنید از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید خودداری کنید. اگر مجبور به قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستید از کلاه یا اسپری مرطوب کننده مو که دارای SPF است، استفاده کنید.

۴ ) بعد از رنگ کردن موهای خود حداقل دو روز صبر کرده و سپس آن را با شامپو بشویید

هنگامی که موهای خود را رنگ می کنید، حداقل ۴۸ ساعت صبر کرده و سپس موهای خود را با شامپو بشویید. حتی بهتر است سه یا چهار روز به آن مهلت بدهید.

۵ ) از آب ولرم برای شستن موهای خود استفاده کنید

هنگامی که از آب گرم برای شستن موهای رنگ شده استفاده می کنید روزنه های روی سطح رشته مو باز می شوند و این امر موجب شسته شدن رنگ دانه ها می گردد.

۶ ) از سشوار کمتر استفاده کنید

موهای رنگ شده آسیب پذیر تر هستند. بنابراین بهتر است تا حد ممکن استفاده از دستگاهای حرارتی مثل سشوار و اتو را به حداقل برسانید. اگر مجبور به استفاده از دستگاهای حرارتی هستید کمترین درجه حرارت را انتخاب کنید.

۷ ) از رنگ کردن مداوم موهای خود بپرهیزید

استفاده مکرر از رنگ مو حتی اگر از محصولات معتبری استفاده کنید، می تواند به موهای شما آسیب بزند. بنابراین هر پنج تا شش هفته یک مرتبه از رنگ مو استفاده نمایید.

۸ ) موهای آسیب دیده را کوتاه کنید

اگر موهای شما بر اثر رنگ کردن آسیب دیده است نیاز به کوتاه کردن کامل موها نیست و کافی است قسمت های انتهایی موها را کوتاه نمایید.

پس اگر یاد بگیرید چگونه از موهای رنگ شده خود مراقبت کنید که رنگ‌شان همیشه براق و زنده بماند دیگر لازم نیست مدام برای بازگرداندن زیبایی‌، موها را رنگ کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *