افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی آرایشی در دوران حاملگی

pregnantcosmetics__1__705017042.jpg_detail

می خواهیم در ای جا نکاتی آرایشی در دوران حاملگی را بیان کنیم با ما همراه باشید .

در دوران بارداري ممکن است خيلي‌ ها شما را از بعضي کارهاي مرتبط با زيبايي (نظير رنگ کردن مو، سونا، ماساژ و اين‌جور چيزها) بترسانند و بگويند که اين کارها در دوران بارداري مضر است و به سلامت جنين ‌تان صدمه مي ‌زند. شما چه فکر مي‌ کنيد؟ فکر مي ‌کنيد حق با آن ها است؟ با ما همراه شويد تا خودتان متوجه ‌شويد که کدام يک از اين هشدارها حقيقت دارد و کدام يک از اين اقدامات براي سلامت شما و جنين ‌تان واقعا خطرناک است.

رنگ مو

درست است که رنگ مو حاوي مواد شيميايي بسيار قوي است اما تا به حال هيچ موردي از تاثيرات سوء رنگ مو بر نقايص مادرزادي و سرطان‌ هاي کودکي گزارش نشده است. در ضمن هنگام گذاشتن رنگ مو لازم نيست به پوست سرتان هم رنگ بزنيد، در اين صورت مواد رنگ مو به هيچ‌ وجه وارد جريان خون شما نخواهند شد. براي اين که خيال تان کاملا راحت شود، مي‌ توانيد رنگ کردن موها را بگذاريد براي سه ماهه دوم يا سوم به بعد؛ زيرا در اين مدت بيشتراندام‌ هاي اصلي جنين شکل گرفته ‌اند.

ماساژ

ماساژ در طي بارداري بسيار مفيد است و به برطرف کردن استرس، بهبود گردش خون و کاهش درد‌ها کمک مي ‌کند اما شخصي که شما را ماساژ مي ‌دهد بايد از تغييرات بدن در دوران بارداري به خوبي آگاه باشد.

اگر هنگام ماساژ قرار است روي شکم تان دراز بکشيد، سالن ماساژ بايد تخت‌ هاي مخصوص بارداري را داشته باشد، در غير اين صورت بايد به پهلو بخوابيد. ممکن است بوي روغن ‌هاي ماساژ باعث حالت تهوع در شما شود، پس، از مسئول ماساژ بخواهيد براي تان روغن ‌هاي بي ‌بو تهيه کند.

سفيد کردن دندان

تحقيقات درباره بي ‌خطر بودن مواد سفيد کننده دندان در دوران بارداري هنوز کامل نشده‌ اند، پس بهتر است تا زايمان نکرده‌ ايد، سراغ سفيد کردن دندان ‌هاي تان نرويد.

به علاوه در اين دوران لثه ‌ها حساس‌ هستند و به دليل تغييرات هورموني امکان خون ‌ريزي آن ها بسيار زياد است.

مانيکور و پديکور

مانيکور و پديکور هيچ مساله‌ اي براي شما خانم باردار ايجاد نخواهند کرد. لاک‌ هاي ناخن مواد شيميايي قوي ‌اي ندارند و به علاوه اين مواد نمي ‌توانند از بستر ناخن جذب شوند و ارتباطي هم بين نقايص مادرزادي و لاک ناخن گزارش نشده است. البته اگر سالن آرايشي که انتخاب کرده‌ايد تهويه مناسبي نداشته باشد، ممکن است حالت تهوع به شما دست بدهد، پس سعي کنيد نزديک پنجره يا سيستم تهويه بنشينيد.

سونا و جکوزي

اگر غوطه ‌ور شدن در آب به شما آرامش مي ‌بخشد، سراغ جکوزي نرويد زيرا دماي آب آن خيلي زياد است. وان حمام يا تشت بزرگي را با آب ولرم پُر کنيد و در آن بنشينيد. دماي بالا به خصوص در سه ماهه اول مي‌ تواند تاثيرات جدي و خطرناکي بر جنين بگذارد. به علاوه در جکوزي فقط سر شما بيرون از آب مي ‌ماند اما در وان خانه زانو‌ها، بازو‌ها و شانه ‌ها بيرون از آب‌ هستند. توصيه مي‌ شود سونا را هم تا پايان دوران بارداري کنار بگذاريد. به علاوه به دليل ليز بودن اين مکان ‌ها احتمال از دست دادن تعادل هم وجود دارد.

مراقبت از صورت

هيچ راه پيشگيري براي تغييرات پوست در ۹ ماهه بارداري وجود ندارد اما مي ‌توان با اين تغييرات کنار آمد. مثلا از مرطوب کننده هاي مناسب استفاده کرد. به ياد داشته باشيد در اين دوران از ميکرودرم ابريژن و لايه بردارها استفاده نکنيد زيرا پوست شما بسيار حساس است. هنگام ماساژ صورت متخصص زيبايي را از حساسيت‌ هاي خود به مواد ماساژ آگاه کنيد و پس از سه ماهه اول حتما زير سرتان يک بالش بگذاريد زيرا اگر تمام بدن تان يک سطح باشد گردش خون آهسته شده و باعث سرگيجه مي‌ شود.

برنزه کردن

اين مورد بايد از قبل در ليست نبايد‌هاي شما باشد. اگر ابتلا به سرطان پوست دليل محکمي براي انصراف از آفتاب گرفتن نيست، بايد بدانيد اشعه ماوراي بنفش، رنگ‌ پريدگي‌ هاي ناشي از هورمون‌ ها را در دوران بارداري تشديد مي‌ کند. به علاوه پوست زير لامپ‌ هاي مخصوص برنزه کردن خيلي داغ مي‌ شود و آثار سويي را براي جنين به دنبال خواهد داشت. اگر خيلي هوس آفتاب کرديد، چند دقيقه زير نور آفتاب بنشينيد، البته با پوشش مناسب و استفاده از ضد آفتاب با SPF 15 به بالا.

مومک انداختن

اگر پيش از بارداري تان هم از مومک استفاده مي‌ کرده‌ايد و به آن عادت داريد، الان هم مي ‌توانيد مومک بزنيد اما به ياد داشته باشيد درد آن خيلي زياد است و ممکن است به شدت ملتهب و سوزناک شود، به خصوص در اواخر بارداري. اين درد به حدي است که ممکن است انقباضات شديدي را به وجود آورد که اگر هنوز به هفته ۳۷ بارداري نرسيده‌ ايد، براي تان خوب نيست.

 

پزشکین : نکاتی آرایشی در دوران حاملگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *