افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نوشیدن قهوه برای پیشگیری از بیماری های قلبی

جلوگیری از بیماری قلبی با نوشیدن قهوه

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ افرادی که روزانه قهوه می‌نوشند می‌توانند نسبت به این عادت خود احساس خیلی خوبی داشته باشند؛ چرا که تحقیقات نشان داده که نوشیدن قهوه روی سلامتی تاثیر مثبت می‌گذارد. در گذشته زمانی بود که معتقد بودند قهوه با سرطان دیابت و افسردگی زنان رابطه‌ی مستقیم دارد اما تحقیقات جدید نشان داده که مصرف روزانه قهوه به سلامت قلب کمک می‌کند.

محققان به دنبال برنامه غذایی بودند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد؛ برای اینکار آنها اطلاعات وسیعی از رژیم غذایی و سلامت قلبی عروقی مردم آمریکا را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که چیزی که واقعا روی قلب تاثیر دارد قهوه است. طبق تحقیقات نوشیدن روزانه این نوشیدنی پرطرفدار میزان تپش قلب، سکته و بیماری‌ها قلبی را کاهش می‌دهد. نوشیدن یک فنجان در روز می تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را تا ۸ درصد، احتمال سکته را ۷ درصد و بیماری‌های قلبی و عروقی را ۵ درصد نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند کاهش می‌دهد و احتمال می‌رود که هر فنجان اضافه بالای شش فنجان این درصدها را افزایش دهد.

افزایش طول عمر با ۹ دقیقه نوشیدن قهوهبر اساس جدیدترین تحقیقات نوشیدن قهوه به مدت نه دقیقه در روز طول عمر شما را افزایش می دهد. بله درست شنیدید! ظاهرا نوشیدن قهوه می تواند طول عمر شما را افزایش دهد. بگذارید برای شما بگوییم چنین چیزی…
ادامه مطلب

محققان نمی‌دانند خوردن مقدار اضافه‌ی قهوه چه میزان می‌تواند تاثیر داشته باشد؛ چرا که  پیدا کردن افرادی که روزانه بیشتر از ۶ فنجان قهوه بخورند کار آسانی نیست. مطالعه‌ای روی عادات رژیم غذایی و شیوه زندگی و سلامت قلب از دهه ۱۹۴۰آغاز شد و اکنون شامل بیش از ۱۵ هزار  نفر می‌شود اما ۹۷  درصد مردمی که در آن حضور دارند روزانه کمتر از ۶ فنجان قهوه می‌نوشند.

این نتایج هنوز یافته‌های اولیه است اما در مورد مزایای قهوه آنها یک تصویر بسیار شفاف برای کسانی که روزانه یک فنجان بزرگ قهوه‌ی خوب می‌نوشند ارائه می‌دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *