افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نوشابه های گازدار چاق می کنند

 

L060346

  • مطالعاتی که بر روی ۲۵۶۴ نفر در آمریکا صورت گرفته ثابت می کند، علاقه مندان به نوشابه های گازدار رژیمی ۶۱ درصد بیش از سایرین در معرض امراض قلبی قرار دارند.

پژوهشگران علوم پشکی در دانشگاه کالیفرنیا می گویند بررسی های صورت گرفته نشان داده است که با مصرف بی رویه نوشابه گازدار افراد به چاقی های بدشکل و شکنندگی استخوان مبتلا می شوند.

محققین به افراد چاق یا مستعد چاقی توصیه می کنند که از خوردن نوشابه های گازدار و نوشابه هایی که دارای مواد قندی می باشند تا حد ممکن اجتناب کنند و بجای آن تا می توانند آب بنوشند.

این محققین عنوان کردند افرادی که دوبار در روز از نوشابه های گازدار کم انرژی یا لایت استفاده می کنند، نسبت به افراد دیگر ۷۰ درصد بیشتر در معرض افزایش چربی دور شکم قرار دارند.

مطالعات انجام شده، نشان داد که با افزایش چربی دور شکم، خطر ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و همچنین انواع سرطان افزایش می یابد.

این گزارش تاکید دارد که قند آسپارتام موجود در این نوشابه ها گلوکز خون را بالا برده و باعث بروز بیماری دیابت می شود.

مطالعاتی که بر روی ۲۵۶۴ نفر در آمریکا صورت گرفته ثابت می کند، علاقه مندان به نوشابه های گازدار رژیمی ۶۱ درصد بیش از سایرین در معرض امراض قلبی قرار دارند.

اما به اعتقاد پزشکان ، نوشیدن آب میوه های ۱۰۰ درصد طبیعی و مقادیر زیاد آب در طول روز می تواند بهترین جایگزین برای این نوشابه ها باشد و تنها برای تنوع می توان از نوشابه های لایت یا کم انرژی استفاده کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *