افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نوزادی ناآرام دارید با این ۱۳ روش او را آرام کنید

نوزادی ناآرام دارید با این ۱۳ روش او را آرام کنید

download (2)

نوزادی ناآرام دارید با این ۱۳ روش او را آرام کنید

 

والدینی که دارای کودکی ناآرام و بد خواب دارید ؟ خیلی سخت می توانید آرامش کنید ،در این مطلب بیان می کنیم که اگر نوزادی ناآرام دارید با این ۱۳ روش او را آرام کنید .

نوزادان گریه می‌کنند. این تقریبا تنها راهی است که می‌توانند با مادر و یا اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند.  گرسنگی، درد، ترس و نیاز به خواب، همه و همه با گریه توسط نوزاد بیان می‌شوند. پس پدر و مادر از کجا باید بفهمند که نوزادشان تلاش دارد چه به آنها بگوید.
از طرفی شنیدن صدای گریه نوزاد برای هر مادری سخت است. حتی در برخی مواقع گریه نوزاد می‌تواند مادر را به گریه بیاندازد! درک علت ناراحتی نوزاد و یافتن راهی برای آرام کردن او یک خواست غریزی است که در سنین پایین آسان‌تر خواهد بود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها نیستید. مطالعات نشان می‌دهند که اکثر نوزادان به طور متوسط ۱ تا ۴ ساعت در شبانه روز گریه می‌کنند. اما این گریه‌های گاها طولانی معمولا بی‌دلیل نیستند. در ادامه، ۱۳ روش مناسب برای آرام کردن نوزادان لجوج و گریان معرفی شده است.
۱.آواز خواندن
فرقی نمی‌کند لالایی بخوانید و یا آهنگ متال مورد علاقه خود را با صدایی ملایم زمزمه کنید؛ صدای مادر بعضا تنها چیزی است که می‌تواند گریه نوزاد را متوقف سازد. اگر گریه نوزاد پریشان تان می‌کند، می‌توانید از آواز خواندن برای تسکین اعصاب خود نیز کمک بگیرید. در صورتی که مهارت زیادی در خواندن ندارید، یک داستان یا شعر بخوانید. حتی می‌توانید لیست خریدتان را با صدایی ملایم در گوش نوزاد زمزمه کنید.
۲.راه رفتن
اگر راه رفتن در محیط خانه کمکی نمی‌کند، به دست‌های خود استراحت دهید و نوزاد خود را با کالسکه به گردش ببرید. راه رفتن به صورت آرام به نوزاد و مادر کمک می‌کند که آرامش بیشتری به دست بیاورند.
۳.رانندگی کردن
حتما در تبلیغات دیده‌اید که مادران جوان در ساعات اولیه صبح در حال رانندگی هستند؛ به این امید که گردش با ماشین به نوزادشان کمک کند راحت‌تر به خواب برود. امتحان کنید، حتما موثر خواهد بود.
۴.گذاشتن نوزاد در یک صندلی گهواره‌ای
حرکات ریتمیک یک صندلی گهواره‌ای به نوزاد کمک می‌کند که آرام تر شود. به علاوه، وقتی از پیاده‌روی بر می‌گردید، گذاشتن نوزاد در صندلی گهواره‌ای تا مدتی به شما فرصت استراحت می‌دهد.
۵.بغل کردن
کیست که در آغوش کشیده شدن را دوست نداشته باشد؟ آن هم وقتی که احساس ناراحتی کند. ممکن است فکر کنید کمی ساده انگارانه باشد، اما بغل کردن نوزاد بعضا همان چیزی است که او به آن نیاز دارد.
۶.پستانک
نوزادان مکیدن را دوست دارند و این یک رفلکس طبیعی است. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن پستانک در روزهای نخست تولد بر فرم دندان‌های نوزاد و نحوه حرف زدن او در آینده اثر نمی‌گذارد.
۷.مکیدن پستان
شیر دادن به نوزاد بهترین کار ممکن است؛ وقتی نوزاد از پستان مادر شیر می‌خورد، خود را در بهترین و ایمن‌ترین جای ممکن احساس می‌کند.
۸.سپردن نوزاد به یک شخص دیگر
گاهی اوقات باید نوزادتان را به شخص دیگری بسپارید تا آرامش پیدا کند. بهتر است کمی قدم بزنید و هنگامی که آرام شدید دوباره به نوزادتان رسیدگی کنید.
۹.قنداق کردن
طرفداران این روش بر این باورند که قنداق با محکم نگه داشتن اعضای بدن نوزاد او را آرام می‌کند. اگر تصمیم دارید نوزاد خود را قنداق کنید، بهتر است سرش را بیرون قنداق قرار دهید و فقط از مواد نازک و نخی استفاده کنید. قنداق کردن تکنیک خاص خود را می‌طلبد.
۱۰.کم کردن نور اتاق
برخی از نوزادان برای آرام شدن به یک محیط آرامش بخش نیاز دارند. برای این کار می‌توانید چراغ‌های اتاق را خاموش و یا کم سو کنید تا ببینید چه تاثیری بر او می‌گذارد.
۱۱.تغییر اتاق خواب
تغییر اتاق خواب نوزاد گاها نقش بسزایی در آرام کردن او دارد. بنابراین، سعی کنید هر از گاهی اتاق خواب نوزادتان را عوض کنید. یک محیط جدید تاثیر شگرفی دارد.
۱۲.نویز سفید
برخی از مادران معتقدند که نرم افزارهای تولید کننده نویز سفید (صدای محیطی) به آرام شدن نوزادشان کمک می کنند. می توانید امتحان کنید. اگر چندان پیگیر تکنولوژی نیستید، می توانید از یک فن پر سر و صدا در اطراف نوزاد استفاده کنید.
۱۳.تسلیم نشوید
نگهداری از نوزادی که دائم گریه می‌کند، ممکن است استرس‌زا باشد. اما امید خود را از دست ندهید؛ همیشه راهی برای آرام کردن نوزاد وجود دارد. حتی الامکان از همسر و سایر اعضای خانواده کمک بگیرید. اگر به استراحت نیاز دارید، بهتر است کمی به حال خود باشید و پس از تجدید قوا دوباره به نوزادتان رسیدگی کنید.

 

پزشکین : نوزادی ناآرام دارید با این ۱۳ روش او را آرام کنید

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *