افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نشسته این ۵ ورزش را انجام دهید

نشسته این ۵ ورزش را انجام دهید

download (3)

قابل توجه افرادی که دارای شغلی هستند که بیشتر ساعت کار را نشسته هستند در این مطلب می خواهیم برای جلوگیری از دردهای گردن و کمر و پا ورزش های نشسته را به شما معرفی کنیم همراه ما باشید با نشسته این ۵ ورزش را انجام دهید .

۱. حرکت ایزومتریک کششی پا

در حالی که نشسته‌اید و پاهایتان با زاویه ۹۰ درجه خم است پا را به سمت جلو دراز کنید. در این حرکت پا را منقبض کنید و در حالت کشیده به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس به آرامی پا را پایین بیاورید. ۱۰ بار بر روی هر پا این حرکت را انجام دهید. این حرکت ورزشی بر روی عضلات چهار سر ران تمرکز دارد. داشتن پاهای قوی بسیار مهم است.

۲. حرکت ایزومتریک بر روی عضلات نزدیک کننده

در حالی که نشسته‌اید یک توپ کوچک را در بین زانوهای پا قرار دهید. هر دو زانو باید با زاویه ۹۰ درجه خم باشد. پاها را به توپ فشار دهید و برای ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید. کار کردن بر روی عضلات نزدیک کننده بسیار مهم است. این عضلات معمولا با حرکت اسکات قدرتمند می‌شوند.

۳. چرخش بیرونی شانه

شانه‌ها معمولا دردناک می‌شوند. شانه‌ها در بیشتر فعالیت‌های روزانه به کار گرفته می‌شوند. قدرتمند کردن عضلات اطراف شانه می‌تواند از دردناک بودن شانه‌ها بکاهد. برای انجام این حرکت دست‌ها را در کنار بدن نگه دارید و از آرنج ۹۰ درجه خم کنید. در این حالت ساق دست با زمین موازی می‌شود. می‌توانید بازوها را نیز موازی زمین نگذارید و ساق دست‌ها را عمود به زمین بگیرد. در این حالت نیز آرنج‌ها ۹۰ درجه خم هستند. هر کدام از این حرکات را ۱۰ بار تکرار کنید.

۴. چرخش اریب

عضلات شکم را منقبض کنید و دست‌ها را جلوی بدن بالا ببرید و آنها را بر روی هم بگذارید. کمر را به سمت چپ و راست بچرخانید این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

داشتن بالا تنه ای قوی می‌تواند انجام حرکات روزانه را آسان تر کند.

۵. حرکت لگن

در حالی که نشسته اید کمر را صاف نگه دارید. در این حالت لگن را بچرخانید. یعنی لگن را زیر بدن بیاورید و دوباره عقب ببرید. در این حالت عضلات شکم نیز درگیر می‌شوند. در هر تسمت که لگن را فشار می دهید سه ثانیه نگه دارید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

این ورزش به کاهش فشار به روی قسمت پایین کمر کمک می‌کند. نشستن این درد را افزایش می‌دهد. انجام حرکت لگن فشار را کاهش خواهد داد.

پزشکین : نشسته این ۵ ورزش را انجام دهید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *