افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نشانه های بیماری با هوس ها غذایی

download

  • فلفل هندی یا فلفل قرمز یک از تند ترین ادویه ها محسوب می شود. میل شدید به انواع غذاهای تند و تیز مربوط به ریه ها می شود. فلفل ها به خصوص فلفل قرمز از عوامل نابود کننده بیماری در بدن است.

 

بارها برای شما هم  پیش آمده که میل شدید یا به قولی هوس یک ماده غذایی را  داشته اید. اشتیاق و میل شدید برای شکلات، بستنی یا حتی یک میوه، تنها یک هوس محسوب نمی شود.

این حالت نشان دهنده کمبود یک ویتامین یا نیاز بدن به مواد موجود در آن غذا می باشد.

 هوس مواد شور

نمک یا مزه های نزدیک به نمک، کمبود عنصر آب و انرژی هدر رفته در کلیه ها می باشد. عدم جریان انرژی در کلیه ها می تواند اشتیاق شما در مصرف نمک را بالا ببرد.

کمبود مصرف نمک و آب ابتدا به کلیه ها آسیب می رساند سپس علائمی همچون خستگی، درد مفاصل واسترس همراه دارد.  با خوردن لوبیا، گردو، زالزالک، ماهی وفرآورده های دریایی می توان این حالت را تا حد زیادی بهبود بخشید

هوس مواد غذایی تند وتیز

فلفل هندی یا فلفل قرمز یک از تند ترین ادویه ها محسوب می شود. میل شدید به انواع غذاهای تند و تیز مربوط به ریه ها می شود. فلفل ها به خصوص فلفل قرمز از عوامل نابود کننده بیماری در بدن است.

ولی وقتی شما ولع غذاهای پر ادویه و تند دارید ممکن است این علامتی باشد که سیستم ایمنی  بدن در برابر بروز بیماری به شما اعلام می کند. با مصرف پیاز، فلفل و سیر و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را قویتر کنید.

هوس طعم تلخ

این نوع ولع بسیار کم دیده می شود. این هوس با قلب در ارتباط می باشد. غذاهای تلخ می تواند با  حرارت درونی بدن که مربوط به خشم، بی ثباتی عاطفی، بی خوابی و اضطراب می باشد، در ارتباط باشد.

اگر شما هوس مواد تلخ  دارید پس حتما در رژیم غذایی خود چغندر، کنگر، جوانه  گندم وکلم بروکلی را قرار دهید.

هوس مواد غذایی ترش

هوس مواد غذایی ترش یکی از هوس های رایج بین مردم است و مربوط به کبد و کیسه صفرا می شود. عدم توازن در کبد و کیسه صفرا، مصرف غذاهای بسیار چرب و سرخ کرده این حالت را ایجاد می کند.

اختلالات در عملکرد کبد می تواند سبب افسردگی، میگرن و سفتی عضلات شود. استفاده از مرکبات را تا حد زیادی در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خوردن زغال اخته، گوجه فرنگی، آووکادو، خرما، تخم مرغ و  پرتقال هوس به مواد ترش شما را درمان می کند.

 

هوس مواد قندی و شیرینجات

دونات یا انواع کیک های خانگی و شیرینجات می تواند یک هوس مشترک در کمبود چند عامل باشد. مشکلات گوارشی یا خستگی ناشی از کم خوابی یا حتی ضعف بدنی می تواند علل هوس مواد شیرین باشد. این هوس از مشکلات طحال نیز سرچشمه می گیرد. هوس شکلات معمولا از علائم کمبود منیزیم یا مس است.

بنابرین با مصرف بیشتر شکلات این مشکل به خوبی درمان می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : هر روز آب و عسل بنوشید تا در بدنتان معجزه را ببینید

به اشتیاق اشتهای  خود خوب توجه کنید. آنها علامت هایی از بدن شما هستند که نشان دهنده میزان نیاز بدن شما به مواد غذایی، ویتامین ها و . . . می باشند.

تغییردر رژیم غذایی یا مصرف بیشتر یک میوه یا گیاه یا حتی یک شکلات می تواند نیاز بدن به عناصر موجود در آن ماده غذایی را برطرف سازد.

 

منبع : شهرخبر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *