افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نرم کردن سینه و رفع گلو درد با دانه گیاهی قدومه

1450268572311_42937

محققان طب گیاهی پس از تحقیق و پژوهش و آزمایشات زیاد روی دانه گیاهی قدومه به این نتیجه رسیده اند که نرم کردن سینه و رفع گلو درد با دانه گیاهی قدومه امکان پذیر است نحوه استفاده از دانه قدومه را در زیر بیان می کنیم .

دانه قدومه پس از خیساندن ایجاد لعاب می‌کند که از آن برای نرم کردن سینه، رفع درد گلو و صاف کردن صدا استفاده می‌شود.

«محسن پویان» ، گفت: قدومه گیاهی یک ساله از خانواده شب بو دارای برگ‌های کوچک و بدون تقسیم گل‌های زرد رنگ و میوه آن خور‌جینک است.

وی با اشاره به اینکه چند گونه دیگر از این جنس نیز به نام قدومه از جمله گونه مورال و استریگوزوم، در بازار عرضه می‌شود، افزود: این گیاه در مناطق کوهستانی و دشتی ایران و تورانی، مناطق خزری و زاگرس دیده می‌شود‌.

این پژوهشگرگیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی، با اشاره به ترکیبات شیمیایی ای گیاه تصریح کرد: در دانه گیاه مواد لعابی وجود دارد و مواد موسیلاژ‌، پکتین، دکسترین، میروزین و گلی کوزیدهای قلبی نیز در آن گزارش شده است.

پویان با اشاره به خواص دارویی و درمانی این گیاه اظهار کرد: دانه گیاه در طب گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: قدومه خلط‌آور، مدر، مقوی و سنگ شکن است و احتقان مجاری تنفسی را کاهش و برای تنگی نفس و اسکوربوت از آن استفاده می‌شود.

این پژوهشگرگیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی، با اشاره به نحوه و میزان مصرف این گیاه، خاطرنشان کرد: از قدومه سه بار در روز و هر بار ۲-۴ گرم می‌توان استفاده کرد.

پزشکین : نرم کردن سینه و رفع گلو درد با دانه گیاهی قدومه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *