افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه کار با دستگاه فشارسنج دیجیتالی

md-1

  • ممکن است در خواندن میزان فشار دچار اشتباه شوید زمانی رخ می‌دهد که خود فشارسنج روی دست و پیش از خواندن میزان فشار به درستی قرار نگرفته باشد. در چنین مواردی، احتمال زیادی وجود دارد که دفشارسنج دیجیتالی به جالی میزان دقیق، عددی بسیار بالا یا بسیار پائین را نشان دهد.

 

اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، یکی از گزینه‌های مفید به‌جای رفتن پیش پزشک استفاده از دستگاه فشارسنج دیجیتالی است تا بتوانید از میزان دقیق فشار خون‌تان مطلع شوید. اما پیش از آنکه این دستگاه را بخرید، بهتر است نحوه کار کردن با آن و نوع دستگاهی را که می‌خواهید بخرید بدانید.
۱.به مانند دستگاه گلوکومتر که برای سنجش دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد، فشارسنج دیجیتالی هم ممکن است دچار خطاهایی در درجه‌بندی باشد. به خاطر همین، پیش از آنکه فشار خونتان را با دستگاه دیجیتال چک کنید، بهتر است اول با یک فشارسنج معمولی آن را چک کرده و بعد از فشارسنج دیجیتالی استفاده کنید. مثلا اگر فشارسنج معمولی عدد ۸۰/۱۲۰ میلی‌متر جیوه را نشان داد اما در فشارسنج دیجیتالی عدد ۷۰/۱۱۰ را دیدید، میزان خطا ۱۰- میلی‌متر جیوه خواهد بود.
۲.دلیلی دیگری که نشان می‌دهد ممکن است در خواندن میزان فشار دچار اشتباه شوید زمانی رخ می‌دهد که خود فشارسنج روی دست و پیش از خواندن میزان فشار به درستی قرار نگرفته باشد. در چنین مواردی، احتمال زیادی وجود دارد که دفشارسنج دیجیتالی به جالی میزان دقیق، عددی بسیار بالا یا بسیار پائین را نشان دهد. بنابراین حتما از این مسئله مطمئن شوید که فشارسنج به خوبی روی دستتان بسته شده است تا مبادا عدد اشتباهی به شما بدهد.
۳.دستگاه فشارسنج دیجیتالی بخرید که به آسانی بتوان از آن استفاده کرد، به راحتی آن را جابجا نموده و به سادگی قابل خواندن باشد. تجهیزات مربوط به سنجش فشار خون باید یک صدای بیپ مانندی بدهد؛ بنابراین به دنبال یک بیپر باشید.
۴.در حالت ایده‌آل، یک فرد باید دوبار در روز فشار خونش را چک کند؛ یک بار در روز و یک بار در شب. در اکثر موارد، سنجش فشار خون در صبح کمی بیشتر از میزان آن در شب است. هم‌چنین اگر دچار هر نوع علائم فشار خون مانند سردردیا تنگی نفس شدید، بهتر است بلافاصله فشارتان را چک کنید.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *