افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه های برخورد و صحبت با کودک بالا دو سال

نحوه های برخورد و صحبت با کودک بالا دو سال

  • در سن زیر دو سالگی اعتماد کودک به محیط اطراف، والدین و خودش شکل می گیرد و اگر به نیازهای عاطفی او پاسخ داده نشود دچار بی اعتمادی نسبت به اطرافیان و حتی خودش نیز می شود.

 

آیا شما کودک زیر دو سال در منزل دارید؟ متخصصان اعتقاد دارند که خانواده ها باید به فرزندان زیر دو سال خود بیشتر محبت کنند. چون در این سن کودکان یاد می گیرند که با اطرافیان خود بیشتر ارتباط برقرار کنند و به آنها اعتماد کنند. برای بررسی بیشتر این موضوع با دکتر سلام همراه باشید.

فریبا احدی بیگلو روانشناس و مشاور  ؛ اظهار داشت: در آغوش گرفتن کودک خصوصاً در سن زیر دو سالگی یکی از بزرگترین نیازهای عاطفی فرزندان است، در صورتی که برخی براساس باورهای غلط معتقدند که اگر پدر یا مادر مدت زمان زیادی کودک خود را در آغوش بگیرند، ممکن است در اصطلاح باعث (بغلی شدن) کودک و در نتیجه موجب وابستگی به والدین شود.

وی ادامه داد: در سن زیر دو سالگی اعتماد کودک به محیط اطراف، والدین و خودش شکل می گیرد و اگر به نیازهای عاطفی او پاسخ داده نشود دچار بی اعتمادی نسبت به اطرافیان و حتی خودش نیز می شود.
احدی بیگلو با بیان اینکه دربزرگسالی این عدم اعتماد موجب شک به اطرافیان، خجالتی شدن و کمرویی خواهد شد، افزود: برآورده کردن نیازهای عاطفی، محبت و در آغوش کشیدن کودک، نباید تحت تأثیر حالات روحی مادر قرار بگیرد بدین معنی که در هنگام خوب بودن حال خود با فرزندش مهربان بوده و به او محبت کند و در زمانی که حال مساعدی ندارد نیز با کودکش رفتار مناسبی نداشته باشد.
این روانشناس در پایان تاکید کرد: این رفتار والدین سبب برانگیختگی روانی و دوگانگی رفتاری کودک می شود و در این شرایط او نمی داند که چه زمانی ممکن است از طرف مادر طرد و یا چه زمانی با استقبال عاطفی او رو به رو شود و به همین دلیل در آینده دچار استرس و اضطراب جدایی خواهد شد.
منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *