افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه شست و شوی موی کودکان و مراقبت از آن

  • بعضی از متخصصان پوست و مو می‌گویند که کودکان دارای موهای خشک یا موهای فرفری باید از نرم‌کننده نیز در کنار شامپو استفاده کنند.

 

بسیاری از شیوه‌های رایج برای مراقبت از مو می‌توانند به موها آسیب برسانند و حتی جلوه بدی به آن‌ها بدهند. کارهای اشتباهی مانند مالیدن شامپو به سطح موها به‌جای پوست سر و شانه زدن موها درحالت خیس، واقعا برای موها مضر هستند. متاسفانه، بسیاری از کودکان با شیوه‌های مراقبت سالم از موهای خودشان آشنایی ندارند و والدین آنان نیز نمی‌دانند که دقیقا باید چه نکاتی را به فرزندان‌شان بیاموزند.

آموزش نحوه استفاده از شامپو به کودکان

مراقبت صحیح از موها با یادگیری نحوه شستن موها بدون آسیب‌رسانی به آن‌ها شروع می‌شود. پس وقتی که فرزند شما به سن استفاده از شامپو می‌رسد، نکات راهنمای زیر را به او آموزش بدهید:

ابتدا موها و پوست سر را با آب گرم کاملا خیس کنید.

شامپو روی پوست سر و موهای کاملا خیس، بهترین عملکردش را اجرا می‌کند.

مقداری شامپو در کف دست کودک بریزید.ریختن شامپو در دست، استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند.

به فرزندتان بگویید که شامپو را به‌آرامی روی پوست سر ماساژ بدهد. موقع استفاده از شامپو، بسیار مهم است که پوست سر را بشویید، نه فقط تارهای مو را. شستن تارهای مو به‌تنهایی، معمولا به ژولیدگی و کدر شدن موها منجر می‌شود. حتی مالش محکم موها با استفاده از شامپو می‌تواند باعث شکنندگی موها شود. موها را با آب گرم تمیز کنید تا کف شامپو کاملا از بین برود. مرحله آب‌کشی موها، ذرات باقی‌مانده شامپو و دیگر ذرات اضافی را تمیز می‌کند. موها را با حوله بپوشانید. به فرزندتان کمک کنید تا موهای خیسش را با حوله کاملا پوشش بدهد. این کار به جذب سریع‌تر و راحت‌تر آب موها کمک می‌کند. مالیدن موهای خشک‌شده با حوله می‌تواند به موها آسیب برساند و حتی باعث شکنندگی آن‌ها شود. وقتی موها کمی نمناک هستند، موها را شانه بزنید. استفاده از شانه‌های دندانه‌بزرگ برای موهای فرفری بهتر است. شانه را محکم روی موها نکشید، چون این کار می‌تواند باعث کنده شدن یا شکنندگی موها شود.

نکته: بعضی از متخصصان پوست و مو می‌گویند که کودکان دارای موهای خشک یا موهای فرفری باید از نرم‌کننده نیز در کنار شامپو استفاده کنند. آموزش عادت‌های سالم برای مراقبت صحیح از موها متخصصان پوست و مو به والدین توصیه می‌کنند که از نکات راهنمای زیر برای ترویج عادت‌های سالم در کودکان و پیشگیری از آسیب‌دیدگی موهای آنان کمک بگیرند: موها را از پشت محکم نبندید یا بیش از حد موها را نبافید. سراغ مدل‌موهایی بروید که به گرما و استفاده از محصولات شیمایی نیازی ندارند. در صورت استفاده از وسایل گرمایشی برای حالت‌دهی به موها، از کم‌ترین حرارت ممکن استفاده کنید. بدانید که انواع محصولات حالت‌دهنده درنهایت حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و معمولا به موها آسیب می‌رسانند. پس از اتمام شنا در استخر، حتما موها را با شامپو بشویید. جدی نگرفتن این کار واقعا به موهای کودکان آسیب می‌رساند.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *