افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه اصولی مسواک زدن

download (2)

  • پرزهای یک مسواک خوب باید قابل انعطاف بوده و براحتی خم شود در حقیقت در بیشتر موارد استفاده از مسواک ها با نرمی متوسط توصیه می‌شود.

این روزها فرهنگ مسواک زدن بسیار فراگیر شده به گونه‌ای که حتی مسواک‌های انگشتی برای کودکانی که به تازگی صاحب دندان می‌شوند هم وجود دارد اما متأسفانه کمتر کسی را می‌توان یافت که بدرستی مسواک بزند به طوری که حتی مسواک زدن برخی با مسواک نزدن تفاوت زیادی ندارد.از این‌رو درست مسواک زدن می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان نقش چشمگیری داشته باشد.
نخستین گام در این رابطه انتخاب یک مسواک مناسب است. پرزهای یک مسواک خوب باید قابل انعطاف بوده و براحتی خم شود در حقیقت در بیشتر موارد استفاده از مسواک ها با نرمی متوسط توصیه می‌شود. نکته مهم دیگر این است که هر مسواکی باید بعد ۳ تا ۴ ماه استفاده تعویض شود چراکه خاصیت تمیزکنندگی خود را از دست می‌دهد.
پس از انتخاب مسواک مناسب نوبت به استفاده صحیح از آن می‌رسد. بهتر است بدانیم روش مسواک زدن در سنین مختلف متفاوت است.
در سنین زیر ۷ سال معمولاً روش مسواک زدن افقی پیشنهاد می‌شود. ولی در سنین بالاتر این روش تغییر می‌کند به گونه‌ای که باید پرزهای مسواک را با زاویه ۴۵ درجه در محل اتصال دندان و لثه قرار داده و یک حرکت لرزشی به مسواک بدهیم. پس از آن پرزهای مسواک را مانند جارو روی دندان ها کشیده آنها را تمیز می‌کنیم. این حرکت را باید ۲ تا ۳ بار انجام دهیم و بعد به سراغ دندان های دیگر برویم.
پس از آن نوبت به تمیز کردن سطح جونده دندان‌ها می‌رسد. معمولاً تمیز کردن سطوح جونده دندان ها مشکل خاصی ندارد و با کمی دقت بخوبی انجام می‌شود.
در اینجا بهتر است به این اشاره کنم که دندان ها ۴ سطح برای تمیز کردن دارند.
نخستین سطح؛ سطح بیرونی یا گونه‌ای، سطح دوم همان سطح داخلی یا زبانی، سطح سوم سطح جونده و در نهایت سطح چهارم یا سطوح بین دندانی است که سطوح بین دندانی فقط با نخ دندان تمیز می‌شوند و البته نخ دندان هم به اندازه مسواک مهم است.
اما در برخی از موارد هم دیده می‌شود که عده‌ای از مسواک‌های سخت استفاده می‌کنند یا از شیوه مسواک زدن افقی بهره می‌گیرند. این دسته از افراد باید بدانند که روش مسواک زدن افقی در سنین بالا و برای مدت زمانی طولانی، محکم مسواک زدن و استفاده از مسواک سخت،از عوامل مهم از بین رفتن مینای دندان ها در محل اتصال شان به لثه محسوب می‌شوند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *