افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

می خواهید با مرد مطلقه ازدواج کنید بخوانید

  • تحقیقات قبل از ازدواج، در همه ازدواج‌ها لازم و ضروری است، افزود: در مواردی که با یک مرد مطلقه روبه‌رو هستیم، این تحقیقات باید دقیق‌تر و با صرف زمان بیشتری صورت گیرد.

 

نسرین ریاحی روان‌شناس اظهار کرد: وقتی با خواستگاری مرد مطلقه روبه‌رو شدیم اولین کار سنجش او است.
البته اصلا لازم نیست که در اولین بررسی‌ها، مطلقه بودن او را مبنای سنجش خود قرار دهیم. در ابتدا باید خوب بررسی کنیم که آیا ملاک‌ها و معیارهای ما برای ازدواج را دارد یا خیر، اگر از معیارهای ما برای ازدواج برخوردار بود و از تصور ذهنی‌مان نسبت به مرد ایده‌آل فاصله زیادی نداشت می‌توانیم به ازدواج با او فکر کنیم و در غیر این صورت، بدون شک چنین فردی برای ازدواج با ما مناسب نیست.

این روان‌شناس ادامه داد: هرگز نباید به خاطر دلسوزی و یا ترحم تصمیم به ازدواج با یک مرد مطلقه بگیریم؛ چراکه در چنین ازدواجی شاید در ابتدا احساس بدی به زن دست ندهد اما به مرور و در زندگی مشترک این حس از بین رفته و جای آن را احساسات منفی یا حتی تنفر پر می‌کند؛ در واقع تنها دلیلی که باید باعث ازدواج با یک مرد مطلقه شود، خصوصیات و ویژگی‌های خود او است.

وی با تاکید بر این‌که تحقیقات قبل از ازدواج، در همه ازدواج‌ها لازم و ضروری است، افزود: در مواردی که با یک مرد مطلقه روبه‌رو هستیم، این تحقیقات باید دقیق‌تر و با صرف زمان بیشتری صورت گیرد.

به عنوان مثال، اگر بدانیم که خواستگارمان به چه دلیل از همسر سابق خود طلاق گرفته است بسیاری از مسائل برایمان روشن شده و می‌توانیم تصمیم درست‌تری بگیریم.

این در حالی است که در جامعه امروز، ازدواج مرد مطلقه با یک دختر به نسبت ازدواج یک پسر مجرد با زن مطلقه، پذیرفته‌تر است و از این بابت یک دختر دل‌نگرانی‌های کمتری دارد.

علاوه بر این مردی که یک بار شکست در زندگی مشترک را تجربه کرده است می‌تواند در زندگی جدید خود، مسائل و مشکلات را بهتر ببیند و بنا بر تجربیات قبل خود تصمیمات بهتری بگیرد.

ریاحی تصریح کرد: احتمال مقایسه میان همسر قبلی و فعلی از نکات منفی این نوع ازدواج‌ها است. دومین نکته منفی در این ازدواج‌ها احتمال عدم قطع ارتباط با همسر قبلی است.

ممکن است فرد در ازدواج فعلی خود به صورت موازی با همسر سابق‌اش ارتباط خود را حفظ کند. سومین نکته منفی این نوع ازدواج‌ها احتمال آسان شدن طلاق در ذهن فرد است. به این ترتیب که در هنگام بروز مشکلات، اولین گزینه اندیشیدن به طلاق باشد.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: در ازدواج با مردان مطلقه احتمال این‌که فرد مورد نظر صاحب فرزندی باشد که باید با او زندگی کند، زیاد است.

در چنین مواردی علاوه بر شناخت ویژگی‌های مرد، باید فرزند او را هم به خوبی شناخت و قبل از ازدواج رضایت فرزند را نیز کسب کرد.

در این راستا شناخت ویژگی‌های فرزند طریق پدر و مراجعه به روان‌شناس کودک و نوجوان بسیار کارگشا است. البته باید پذیرفت که در زندگی مشترک با مرد مطلقه، مردان به خاطر فرزندشان باید برخی روزها به دیدار همسر سابق خود برود و یا تلفنی با او صحبت کند.

وی یادآور شد: در مورد زندگی با یک مرد مطلقه حتما باید بدانیم که از زندگی قبلی چه تعهداتی بر عهده او باقی مانده است.

ممکن است که پرداخت مهریه به همسر سابق هنوز تمام نشده باشد و یا این‌که اگر دارای فرزندی است چه مقدار هزینه، ماهانه صرف او می‌شود. همچنین باید از این‌که فرزند او با چه کسی زندگی خواهد کرد و دیدار با او چگونه و در چه زمان‌هایی صورت می‌گیرد، مطلع شویم. توجه به همه این موارد برای این‌که تصور واقعی‌تری از زندگی مشترک داشته باشیم، ضروری است.

ریاحی افزود: وقتی مرد مطلقه‌ای از ما خواستگاری می‌کند، بهترین شرایط برای ازدواج با او این است که میان ازدواج قبلی او و خواستگاری فعلی‌اش از یک یا دو سال فاصله زمانی وجود داشته باشد. این فاصله زمانی برای کاسته شدن التهابات و درگیری‌های زندگی لازم بوده و نشان‌دهنده این است که پرونده زندگی مشترک قبلی او بسته شده است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *