افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

میان وعده های غذایی مناسب برای دانش آموزان

 

  • دکتر کیمیاگر با اشاره به این که مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک باید در دوران مدرسه به حداقل برسد، تصریح کرد: این مواد خوراکی، فضای زیادی را در معده اشغال می‌کنند و با کاهش اشتها، فرصت استفاده از مواد مغذی مفید را از فرد می‌گیرند.

کودکان معمولا در سن شش سالگی وارد مدرسه می شوند ، و ساعاتی را بیرون از خانه تجربه می کنند. مدرسه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی شخصیت و رفتار کودک است . اما خانواده ها باید توجه داشته باشند که تغذیه همچنان جزو مهم ترین مسائل کودکشان است و نباید از این موضوع غاقل شوند.

با توجه به این که در سوسیس و کالباس مواد نگهدارنده وجود دارد، در درازمدت ایجاد سرطان می‌کند، پس بهتر است این مواد غذایی کمتر در وعده غذایی دانش‌آموزان قرار گیرد.

دکتر کیمیاگر با اشاره به این که مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک باید در دوران مدرسه به حداقل برسد، تصریح کرد: این مواد خوراکی، فضای زیادی را در معده اشغال می‌کنند و با کاهش اشتها، فرصت استفاده از مواد مغذی مفید را از فرد می‌گیرند.

وی هم‌چنین ادامه داد:  آجیل  و تنقلاتی مانند نخودچی، کشمش، پسته و بادام باید جایگزین چیپس و پفک در میان وعده غذای دانش‌آموزان شود. این متخصص تغذیه با بیان این که خوردن صبحانه برای تمام دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه الزامیست افزود: نخوردن صبحانه سبب کاهش قدرت فراگیری درس و هم‌چنین کاهش تمرکز دانش‌آموز می‌شود.

وی با بیان این که صبحانه باید ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه ی یک فرد را تأمین کند، افزود: نان خالی با چای شیرین غذای مناسبی برای یک وعده غذایی نیست. در صبحانه بهتر است یکی از مواد لبنی  مانند پنیر، شیر و ماست چکیده وجود داشته باشد.

این متخصص تغذیه هم‌چنین به مادران توصیه کرد: درمیان وعده‌های غذایی کودکشان شیر، آب‌میوه، ساندویچ کوکو، تخم‌مرغ و خشکباری مانند نخودچی، کشمش، پسته و بادام را قرار دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *