افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

موها را با انگور براق کنید

فواید انگور برای مو

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ پیش تر درباره  فواید انگور ( بخصوص انگور سبز ) صحبت کردیم. اما آیا می دانستید انگور سیاه برای موها مفید است و می تواند موهای شما را براق، مقاوم و لخت کند؟ درباره فواید انگور برای مو بیشتر بدانید، این ماده طبیعی می تواند بسیاری از مشکلات موهای شما را برطرف کند.

  • استفاده از انگور برای جلوگیری از ریزش مو

هیچکس دوست ندارد با شانه زدن مقدار زیادی از موهایش را در شانه بیابد، این مساله بسیاری را نگران می کند. برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از انگور استفاده کنید. مقداری انگور بدون دانه را له کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید. لینولئیک اسید موجود در انگور و همچنین روغن هسته انگور می تواند فولیکول های مو را تقویت کرده و سلامت مو را تضمین کند.

  • استفاده از انگور برای براق کردن موها

ممکن است مو در اثر قرار گرفتن در معرض خورشید خشک و شکننده شده باشد و حتی رنگ طبیعی مو دیگر برق و جذابیت همیشگی را نداشته باشد. در این صورت کمی آب انگور به موهایتان برسانید. برای براق کردن مو با استفاده از انگور به پوست ۱۲ الی ۱۴ دانه انگور، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۲ قاشق غذاخوری پودر زغال اخته نیاز دارید.

انگورهای سیاه را پوست بگیرید و کنار بگذارید. آرد نخودچی و پودر زغال اخته را با هم ترکیب کنید تا حالت کرم به خود بگیرد و سپس آن را با پوست انگور آسیاب کنید و روی موها بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید تا رنگ طبیعی و برق موهایتان بازگردد.

  • حجم دادن به مو

هسته انگور یک ماده طبیعی برای حجم دادن به مو است. بنابراین اگر موهای کمی دارید یا موهایتان خیلی نازک است از هسته انگور برای حجم دادن به مو و پرتر نشان دادن آن کمک بگیرید.

۵۰ گرم هسته انگور، ۵۰ گرم هسته زغال اخته و ۱ قاشق چایخوری فلفل را با هم آسیاب کنید. این ترکیب در این مرحله حالت پودری دارد. به آن مقداری روغن گرم اضافه کنید و سپس مو و سررا با این مخلوط  ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس سر را بشویید. از این ترکیب دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بهتر و سریع تر بگیرید.

  • درمان شوره سر

انگور سیاه می تواند از خارش سر و بوجود آمدن شوره جلوگیری کند. برای اینکه از خشکی پوست سر رهایی یابید، مقداری انگور سیاه را له کرده و به پوست سر بمالید. پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که برای جلوگیری از انواع مشکلات مو مفید هستند همچنین می توانند جریان خون را در سر افزایش دهد که موجب می شود پوست سر و در نهایت موهای شما سالم تر بماند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *