افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

موهای زیر چانه در زنان از علت تا درمان

  • موی چانه ممکن است در هر سنی رشد کند٬ اما بیشتر زنان با بالا رفتن سن٬ این رشد در آنها بیشتر شده چرا که تعادل هورمونی ما با بالا رفتن سن تغییر می‌یابد. شاید یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رها شدن از شر این موها آن است که با موچین آنها را بکنید.

 

ممکن است در برخی موارد در آینه به خود نگاه کنید و ببینید که روی چانه‌تان مو درآمده است. زیاد نگران نباشید چون در این زمینه تنها نیستید. متخصصان می‌گویند که بیرون آمدن مو در چانه در بین زنان بسیار شایع است. اما واقعا این موها چگونه بیرون می‌آیند؟!
یکی از متخصصان در جواب این سؤال می‌گوید: «موی چانه در نتیجه‌ی ترکیب عوامل ژنتیکی و عوامل هورمونی بیرون می‌آید. هورمون‌های مردانه‌ی ما (به نام آندروژن) و نیز تعادل کلی هورمونی ما است که رشد موی چانه را تحریک می‌کند».
بسته به این مسئله که پیازهای موی شما چقدر نسبت به این هورمون‌ها حساس هستند٬ این موها می‌توانند به میزان کم و زیاد بیرون بیایند. در واقع میزان حساسیت شما و سطح فعالیت هورمون‌ها در این روند تا حد زیادی به عوامل ژنتیکی مربوط می‌شود.
موی چانه ممکن است در هر سنی رشد کند٬ اما بیشتر زنان با بالا رفتن سن٬ این رشد در آنها بیشتر شده چرا که تعادل هورمونی ما با بالا رفتن سن تغییر می‌یابد. شاید یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رها شدن از شر این موها آن است که با موچین آنها را بکنید. اگر دیدید بیش از یک تار مو در چانه‌تان بیرون آمده٬ بهتر است از الکترولیز یا لیزر استفاده کنید تا ناحیه‌ی مورد نظر بهتر تمیز شود.
در شرایطی که عدم تعادل هورمونی یکی از علائم بروز موهای چانه است٬ در کنار آن می‌توان به قاعدگی‌های نامنظم٬ موهای زیاد صورت و بدن٬ و جوش‌های دردناک بزرگسالی اشاره کرد که واکنش خوبی نسبت به روش‌های درمانی از خود نشان نمی‌دهند و احتمال دارد که شما دچار سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) شده باشید. اگر نسبت به این مسئله نگرانید٬ پزشک شما می‌تواند به طور دقیق تشخیص دهد که آیا موی چانه‌ی شما به خاطر سندروم تخمدان چندکیستی است یا نه.
فرقی نمی‌کند که تعادل هورمونی شما طبیعی بوده یا مربوط به PCOS باشد٬ در هر حال داروهایی که بر روی هورمون‌های شما تأثیر می‌گذارد مانند داروهای خوراکی ضدبارداری یا اسپیرونولاکتون می‌تواند مانع از رشد بیشتر موهای چانه و یا موهای صورت شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *