افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مواظب سلامت روان کودکانتان باشید

 

ba3113-1

  • اگر هر یک از اعضای خانواده خارج از الگوهای سلامت روان عمل کند بر عملکرد تمام اعضا اثر منفی خواهد داشت و در عین حال تمام اعضای خانواده می توانند در جهت حذف رفتار های منفی از یکدیگر موثر باشند.

اغلب والدین شناخت کافی از سلامت روان کودک خود ندارند و یا اهمیت کافی را به این موضوع نمی دهند حتی عده ای چیزی از سلامت روانی نمی دانند. اما می توان سلامت روانی را مهم ترین و پر اهمیت ترین مورد در تربیت فرزند دانست.

طلاق، استرس، فشار عصبی و رفتار هیجانی پدر و مادر سلامت روان کودکان را به مخاطره می‌اندازد.
عزت الله کرد میرزا روانشناس: کانون خانواده در شکل‌دهی و حفظ سلامت روان هر یک از اعضای خانواده نقش جدی و موثری دارد.
وی اظهار داشت: اگر هر یک از اعضای خانواده خارج از الگوهای سلامت روان عمل کند بر عملکرد تمام اعضا اثر منفی خواهد داشت و در عین حال تمام اعضای خانواده می توانند در جهت حذف رفتار های منفی از یکدیگر موثر باشند.
کردمیرزا بیان کرد: سلامت روان شامل سلامت در گفتار، روابط عاطفی بین والدین، تعامل پدر و مادر و فرزندان، الگوهای ارتباطی بین اعضا و سلامت در ارتباطات هیجانی افراد در خانواده است.
این روانشناس با تاکید بر تاثیر محیط بر شکل‌گیری شخصیت کودکان تصریح کرد: سلامت روح و روان، اهداف و انگیزه های افراد طی سال های اولیه رشد و در کانون خانواده شکل می گیرد.
وی در خصوص ویژگی های خانواده دارای سلامت روان، عنوان کرد: در خانواده هایی که وظایف افراد به درستی تعیین شده و پاسخ به نیازهای عاطفی و در عین حال تلاش و همکاری برای رسیدن به اهداف وجود دارد معمولا اعضاء آن از سلامت روان بالاتری برخوردارند.
کرد میرزا با بیان اینکه نمی توان سلامت جسم و روان را از یکدیگر متمایز دانست، اظهار داشت: تغذیه مناسب، ورزش، خواب کافی، داشتن روابط اجتماعی با دوستان و همسالان، افزایش تعاملات خانوادگی و برنامه های جمعی، انجام مطالعه و کاهش استفاده بی‌رویه و نادرست از شبکه های اجتماعی، از جمله اقدامات موثر در حفظ سلامت روان است.
این روانشناس با تاکید بر تاثیر منفی استرس و فشار های عصبی بر رشد و سلامت روان کودکان بیان کرد: طلاق، پرخاشگری بین والدین، بی توجهی به تعاملات کودک با گروه همسالان، تغییر دائم محل سکونت، داشتن توقعات غیر متناسب با توانمندی های فرزند، قرار دادن کودک در قالب رقابت های ناسالم، بی توجهی والدین به نیازهای غذایی و بهداشتی و نداشتن فعالیت های ورزشی از جمله موارد تاثیرگذار بر سلامت روان کودکان است
منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *