افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مواد غذایی مفید برای بیماری اسکیزوفرنی

 

  • کره، مارگارین و  روغن، توسط افرادی که از فنوتیازین و دی‌بنزودیازپین استفاده می‌کنند، بایدکاهش یابد زیرا افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند در معرض خطر افزایش وزن قرار دارند.

علائم خاص این بیماری شامل احساس فریفتگی، خیال‌های باطل، توهم، از بین رفتن معانی در گفتار، از بین رفتن تفکر منطقی،  پراکندگی و عدم انسجام در گفتار و غیر قابل فهم بودن گفتار است.

درمانهای رایج اسکیزوفرنی

معمولاً از داروهای آرام بخش، داروهای اعصاب و ضد افسردگی استفاده می‌شود. روان درمانی همراه با دارو درمانی در بهبود نتیجه درمان در برخی افراد می‌تواند بسیار موثر باشد.

مواد غذایی مفید در اسکیزوفرنی

اسیدهای چرب ضروری و اسکیزوفرنی

ساردین، ماهی خال مخالی، ماهی آزاد و کیلکا از منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که ممکن است در مبتلایان به اسکیزوفرنیا تحلیل رفته باشند.

مایعات و اسکیزوفرنی

جانشین کردن آب میوه‌های کم کالری به جای نوشیدنی‌های قندی برای افرادی که دچار خشکی دهان و تشنگی ناشی از مصرف دارو هستند، توصیه می‌گردد.

ویتامین B و اسکیزوفرنی

غلات صبحانه، نان‌ها، برنج و ماکارونی سبوسدار دارای مقدار قابل توجهی ویتامین‌های گروه  B هستند. کمبود این ویتامین‌ها باعث برانگیختن و تشدید علائم اسکیزوفرنیا می‌شود.

مواد غذایی که باید در اسکیزوفرنی پرهیز شوند

غلات و اسکیزوفرنی

غذاهای تهیه شده از گندم و فرآورده‌های لبنی گاه باعث تشدید علائم بیماری می‌شوند. در برخی افراد حذف این مواد از رژیم غذایی می‌تواند باعث بهبود علائم بیماران شود.

چربیها و اسکیزوفرنی

کره، مارگارین و  روغن، توسط افرادی که از فنوتیازین و دی‌بنزودیازپین استفاده می‌کنند، بایدکاهش یابد زیرا افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند در معرض خطر افزایش وزن قرار دارند.

سایر اقدامات در اسکیزوفرنی

  • مکمل ۱۰ گرم روغن ماهی در روز به مدت ۶ هفته باعث بهبود علائم بیماری می‌شود.
  • مکمل‌های ویتامین۳ B، C، E و اسید فولیک در پیشگیری از افزایش مشکلات عصبی و رفتاری مرتبط با اسکیزوفرنیا موثرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *