افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مواد غذایی فیبری و اثرات آن در بهبود عملکرد ریه

مواد غذایی فیبری و اثرات آن در بهبود عملکرد ریه

d4ee08aa-8149-425a-b4f3-d8febfd98af6

دانستنی های تغذیه درباره بیمارانی که مشکل ریوی دارند به معرفی نوع غذاها که در بهبود عملکرد ریه کمک می کند می پردازیم همراه ما باشید با مواد غذایی فیبری و اثرات آن در بهبود عملکرد ریه .

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن غذایی که سرشار از فیبر است می‌تواند در برابر بیماری‌های ریوی از شما محافظت کند. همانطور که می‌دانید بیماری‌های ریوی یکی از بیماری‌های بسیار شایع بوده بنابراین شناخت عوامل تغییرپذیر خطرزای آن می‌تواند اهمیت فراوانی داشته باشد. با این حال، سوای مصرف سیگار، استراتژی‌های معدود دیگری هم برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد که یکی از آنها بالا بردن میزان مصرف فیبر است که تأثیر چشمگیری در این زمینه دارد.
در همین رابطه، محققان اطلاعات پزشکی مربوط به ۲۰۰۰ فرد بزرگسال را که بین ۴۰ تا ۷۹ سال سن داشتند مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند ۶۸ درصد از آن افرادی که بیشترین میزان مصرف فیبر را داشتند (حدود ۱۸ گرم یا بیشتر در روز) در مقایسه با ۵۰ درصد از افرادی که مصرف فیبر کمی داشتند عملکرد ریه‌ی آنها طبیعی‌تر بود. و تنها ۱۵ درصد از افرادی که مصرف فیبرشان بیشتر بود، مجاری هوایی‌شان دچار گرفتگی و انسداد شد و این رقم در بین افرادی که فیبر کمی مصرف می‌کردند ۳۰ درصد گزارش شد. از طرفی افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کردند در تست‌های تنفسی عملکرد بهتری داشتند. در واقع ظرفیت ریه‌ی آنها بیشتر بود و قادر بودند در بازدم هوای بیشتری ظرف یک ثانیه خارج کنند.
اگرچه در این تحقیق ارتباطی بین مصرف فیبر و کارکرد بهتر ریه گزارش شده است، اما هنوز مشخص نیست که این رابطه، رابطه‌ای علت و معلولی باشد. تحقیقات قبلی در این زمینه نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند در برابر بیماری قلبی و دیابت از شما محافظت کند و از طرفی خود فیبر بهکمک می‌کند.

پزشکین : مواد غذایی فیبری و اثرات آن در بهبود عملکرد ریه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *