افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با مواد غذایی از ورود آنفولانزا به بدن جلوگیری کنید

۵ ماده غذایی برای مقابله با آنفولانزا

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ هنگامی که دچار آنفولانزا می‌شوید مواد غذایی را فراموش نکنید. محققان در تلاشند که شما بتوانید با راهکارهای غذایی این بیماری را از پا در آورید. در این مقاله ۵ ماده غذایی که به از بین رفتن آنفولانزا به شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم.

با خوردن چه مواد غذایی با آنفولانزا مقابله کنیم؟

۱. سیر خام و آنفولانزا

این ماده عجیب و غریب یک مبارز قدرتمند آنفولانزا به حساب می‌آید. سیر شامل ترکیباتی به نام آلیون و آلیسین است که اثرات ضد ویروسی مستقیم دارند. اگر دچار آنفولانزا شدید از آن کمک کنید. سیر می‌‎تواند بدن را در مقابل آنفولانزا مقاوم سازد و آن را از بین ببرد.

برای بیشتر به دست آوردن خواص ضد ویروسی سیر بهتر است هر سه یا چهار ساعت یک بار یک حبه سیر خام را بجوید. اگر طعم و مزه آن را نمی‌توانید تحمل کنید، سعی کنید آن‌ها را خرد کنید و مانند قرص بخورید.  سیر خرد شده را با عسل مخلوط کنید. عسل نیز دارای خواص ضد ویروسی است.

از راه‌هایی که پیشنهاد دادیم هم نمی‌توانید سیر خام را بخورید؟ چند حبه از آن را به سوپتان اضافه کنید یا آن را سرخ کنید. حتی سیر پخته نیز آن ترکیبات را در خودش حفظ می‌کند و فعالیت ضد میکروبی دارد.

۲. پیاز

پیاز نیز مانند سیر حاوی ترکیبات ضد میکروبی آلیون و آلیسین است. پیاز خام را چهار قسمت کنید و در فضا قرار دهید. این اقدام برای مبارزه با آنفولانزا فوق‌العاده است. اگر احساس می‌کنید این کار شدنی نیست آن را به غذایتان اضافه کنی. مثلا با آن سوپ پیاز فرانسوی بپزید.

سعی کنید پیاز بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید. این بخشی از یک سبک زندگی است.

۳. ادویه‌جات

ادویه‌هایی مانند زردچوبه، میخک و دارچین سرشار از آنتی اکسیدان هستند و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

محققان معتقدند هر روز برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا یک قاشق چایی خوری ادویه بخورید. دارچین را به میان وعده‌هایتان اضافه کنید. اگر احساس بیماری دارید می‌توانید از طب سنتی هندی استفاده کنید. این طب توصیه می‌کند از ادویه جات برای کمک به تعریق استفاده کنید.

به چاییتان دارچین و میخک اضافه کنید و آن را بنوشید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا دمای بدنتان کاهش پیدا کند.

۴. توت‌ها

همه‌ توت‌ها دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و تا حدی به مبارزه با ویروس آنفولانزا می‌پردازند اما بلوبری از همه‌ی انواع آن بیشتر دارای این خواص است. بلوبری در مقایسه با ۴۰ میوه و سبزی دیگر دارای میزان بیشتری از آنتی اکسیدان است.

محققان توصیه می‌کنند که در فصل آنفولانزا هر روز نصف فنجان توت خام بخورید تا بدنتان سلامت خود را حفظ کند. اگر در این فصل نمی‌توانید توت تازه پیدا کنید توت‌هایتان را برای این فصل فریز کنید.

خوردن توت یخ زده به اندازه خوردن توت تازه مفید نیست اما بهتر از نخوردن آن است. می‌توانید از آن‌ها در سالادها و اسموتی‌هایتان استفاده کنید.

۵. سوپ مرغ

مادربزرگ‌ها حق داشتند که هنگام بیماری شما را با سوپ مرغ تقویت می‌کردند. محققان دریافتند که سوپ با ویروس‌ها به مبارزه برمی‌خیزد. سوپ داغ باعث افزایش دما در بینی و گلو می‌شود و برای ویروس‌ها که در فضای سرد و خشک زندگی و رشد می‌کنند کار را سخت می‌کند و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع سوپ

مرغ دارای خواص ضد انعقادی است. سوپ مرغ خانگی دارای گروهی از پروتئین‌ها است که فعالیت ضد ویروسی دارند. محققان تاکید دارند این سوپ باید خانگی باشد تا ویروس‌ها را از بین ببرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *