افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

منظم کردن عادت ماهانه با این شیوه درمانی

منظم کردن عادت ماهانه با این شیوه درمانی

download

 

جز خانم هایی هستید که عادت ماهانه نامنظمی دارید و این موضوع گاهی بارداری را دچار اختلال می کند در این پست به بیان منظم کردن عادت ماهانه با این شیوه درمانی آن اشاره می کنیم .

معمولا هیچ نوع درمان خاصی برای عادت ماهیانه نامنظم که به خاطر بلوغ یا یائسگی رخ دهد وجود ندارد مگر آنکه بسیار شدید یا آزاردهنده باشد. از طرفی به خاطر داشته باشید که اگر عادت ماهیانه شما در دوران بارداری رخ ندهد کاملا طبیعی خواهد بود.
درمان عادت ماهیانه نامنظم بر اساس سایر دلایل شامل موارد زیر است:
-اصلاح یا ترمیم یک بیماری اصلی
-عوض کردن نوع قرص ضدبارداری
-تغییر در شیوه زندگی از جمله کمبود وزن
-هورمون درمانی
-جراحی
در اینجا به برخی روش‌های درمانی برای این موارد اشاره می‌کنیم:
درمان بیماری اصلی: نکته مهم در این میان٬ درمان هر نوع بیماری است که منجر به عادت ماهیانه نامنظم می‌شود. اگر دچار عادت ماهیانه نامنظم هستید٬ پزشک برای شما آزمایش خون تجویز خواهد کرد تا بتواند به کمک آن٬ میزان هورمون‌های بدن و عملکرد تیروئید شما را ارزیابی کند.
سندروم تخمدان پلی-کیستیک و کم کاری تیروئید دو دلیل شایع عادت‌های ماهیانه نامنظم در زنان است. به طور کلی٬ هدف درمان این بیماری٬ احیای تعادل هورمونی است. زنانی که دچار کم کاری تیروئید هستند باید برای تحریک بروز عادت ماهیانه٬ از قرص‌های ضدبارداری یا سایر هورمون‌ها استفاده کنند. اگر دوست دارید باردار شوید٬ داروهای مخصوص درمان ناباروری برایتان تجویز خواهد شد. کم کاری تیروئید را می‌توان با مصرف مکمل‌های هورمون تیروئید درمان کرد.
تغییر قرص‌های ضدبارداری: اگر بعد از سه ماه مصرف قرص‌های ضدبارداری هورمونی٬ همچنان دچار عادت‌های ماهیانه نامنظم بودید٬ پزشک نوع دیگری از قرص‌های ضدبارداری برایتان تجویز خواهد کرد. برخی از زنان با مصرف داروهایی مانند نکسپلانون٬ دپوپروِرا و یا IUD دچار عادت ماهیانه نامنظم می‌شوند. برای آنکه از عوارض هر یک از این داروها مطلع شوید بهتر است اطلاعات دارویی مربوط به آنها را مطالعه کنید.
تغییر در شیوه زندگی: برخی از زنان به دلیل ورزش و تحرک زیاد در عادت ماهیانه‌شان تغییراتی رخ می‌دهد. در واقع کاهش تعداد و شدت تمرینات می‌تواند باعث شود که عادت ماهیانه به روال عادی خود بازگردد. استرس و فشار به بروز تغییرات زیادی در بدن از جمله عادت ماهیانه نامنظم می‌انجامد. روش‌های شل کردن بدن، ریلکسیشن و مشاوره می‌توانند برای تغییر و درمان این وضعیت مؤثر باشند.
از طرفی تغییر چشمگیر در میزان وزن شما می‌تواند بر عادت ماهیانه‌تان تأثیر بگذارد. افزایش وزن هم می‌تواند در بنیه و توانایی بدن برای تخمک‌گذاری که چرخه قاعدگی شما را کنترل می‌کند تأثیرگذار باشد. کاهش وزن می‌تواند به بهبود وضعیت عادت ماهیانه نامنظم کمک کند. کاهش شدید و ناگهانی وزن هم ممکن است به بروز عادت ماهیانه نامنظم منتهی شود.
هورمون درمانی: چرخه عادت ماهیانه نامنظم اغلب به خاطر کمبود یا عدم تعادل هورمون‌های خاص در بدن رخ می‌دهد و قرص‌های ضدبارداری اغلب حاوی هورمون‌های استروژن و پروژسترون بوده و بیشتر برای کمک به کنترل عادت های ماهیانه نامنظم تجویز می‌شود. داروی هورمونی به نام پروژستین هم می‌تواند باعث تحریک عادت ماهانه در زنانی شود که دچار عادت ماهیانه نامنظم هستند.
سایر روش‌های درمانی با کمک هورمون هم برای زنانی که عادت ماهیانه نامنظم داشته و برای باردار شدن با مشکلاتی مواجه هستند تجویز می‌شوند.
جراحی: در برخی مواقع جراحت یا مشکلات ساختاری و یا بافتی در رحم یا لوله‌های فالوپ می‌تواند به بروز عادت‌های ماهیانه نامنظم بیانجامد. در اینگونه موارد عمل جراحی برای درمان مشکلات ساختاری یابارداری خصوصا در زنانی که دوست دارند بچه‌دار شوند صورت می‌گیرد. از طرفی ممکن است جراحی برای از بین بردن جراحت شدید بافتی (به هم چسبیدگی آنها) در مجرای تناسلی انجام گیرد.
چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید؟
اگر پیش از این عادت ماهیانه منظمی داشتید و حالا این الگو تغییر پیدا کرده، با پزشکتان تماس بگیرید. پزشک برای شما آزمایش فیزیکی و یک سری آزمایش دیگر تجویز می‌کند تا وضعیت بارداری یا سایر مشکلات مربوط به سلامتی را تشخیص دهد. اگر هر یک از علائم زیر را دیدید حتما با پزشک تماس بگیرد:
-اگر سه یا چهار بار در سال دچار عادت ماهیانه نشدید.
-اگر عادت ماهیانه شما در بیشتر موارد هر ۲۱ روز یک بار رخ می‌دهد.
-اگر عادت ماهیانه شما به ندرت هر ۳۵ روز یک بار رخ می‌دهد.
-اگر در دوران مربوط به عادت ماهیانه خونریزی‌تان بیشتر از حد عادی بود.
-اگر خونریزی شما بیش از ۷ روز ادامه داشت.
-اگر در دوران بارداری بیش از حد طبیعی درد داشتید.

پزشکین : منظم کردن عادت ماهانه با این شیوه درمانی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *