افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ممنوعیت های غذایی هنگام مریضی

139403110856579365408263

  • با این حال برخی افراد متوجه شده اند خوردن شیر باعث شده مخاطشان ضخیم تر و بدتر شود. اگر این شما را نیز اذیت می کند پس دست به کار شوید و شیر را کنار بگذارید تا بهتر شوید.

 

وقتی درگیر بیماری هایی نظیر سرماخوردگی، آنفولانزا یا ناراحتی معده هستید شاید زیاد به غذا فکر نکنید. اما بالاخره که باید برای تامین سوخت بدن غذا بخورید و چیزی که می خورید بسیار مهم و تاثیر گذار است. بعضی غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث شوند حالتان بدتر هم بشود.

دکتر کرمانی، در ادامه، غذاها و نوشیدنی هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در صورت استفاده هنگام بیماری ها می توانند تاثیر منفی رویتان بگذارند.

قهوه

چه زمانی نباید بخوریم: در طول بیشتر بیماری ها توصیه می شود مصرفش را کم کنید، مخصوصا هنگام آنفولانزا معده.

چرا باعث می شود بدتر شویم: کافئین موجود در قهوه ادرار آور است، بنابراین ممکن است باعث شود زیاد ادرار کنید و بدن کم آب شود.

وقتی بدن در حال مبارزه با یک ویروس یا عفونت است کم آب شدن بدن خبر بدی است چون تامین آب بدن کمک می کند سیستم ایمنی کارآمدتر عمل کند.

اگر مشکلاتی مثل اسهال و استفراغ داشته باشید ممکن است مشکلتان بدتر هم بشود چون هر دو باعث می شوند بدنتان آب از دست بدهد. دریافت کافئین هم علاوه بر اینها، باعث می شود کم آب شدن بدنتان بدتر شود. بعلاوه، کافئین می تواند عضله مسیر گوارش را تحریک کند و مشکل اسهال را بدتر نماید.

آب پرتقال

چه زمانی نباید بخوریم: سرفه می کنید و گلو درد دارید.

چرا باعث می شود بدتر شویم: آب پرتقال اسیدیته بالایی دارد و نوشیدنش گلو را تازه می کند. اما وقتی گلو درد دارید یا سرفه می کنید می تواند به گلویتان آسیب برساند.

آب پرتقال حاوی اسید سیتریک است که باعث می شود گلوی ملتهب شده تان بیشتر تحریک شود. بنابراین درد گلویتان بیشتر می شود و مدت زمان درمانتان نیز افزایش می یابد.

شیرینی ها

چه زمانی نباید بخوریم: در طول بیشتر بیماری ها توصیه می شود مصرفش را کم کنید مخصوصا هنگام آنفولانزا معده.

چرا باعث می شود بدتر شویم: خوردن قند فرآوری شده می تواند به مرور باعث سرکوب سلول های سفید بدن و قابلیت مبارزه با باکتری ها شود.

چند ساعت پس از خوردن میان وعده هایی مانند کوکی و شیرینی سیستم ایمنی بدنتان ضعیف تر می شود، در نتیجه نمی تواند به خوبی با میکروب هایی که باعث مریض شدنتان شده اند مقابله کند. قند های فرآوری شده وقتی با بیماری ای مانند آنفولانزا معده درگیر هستید بیشتر باعث بروز مشکل می شوند.
قند تمایل دارد مایعات را از مسیر گوارشی بیرون بکشد که می تواند باعث مدفوع آبکی یا اسهال شود.

نوشابه

چه زمانی نباید بخوریم: در طول بیشتر بیماری ها توصیه می شود مصرفش را کم کنید مخصوصا هنگام آنفولانزا معده.

چرا باعث می شود بدتر شویم: درست مانند قهوه، نوشابه نیز حاوی کافئین است و می تواند باعث کم آب شدن بدن شود.

همچنین نوشابه سرشار از قند است که سیستم ایمنی را سرکوب می کند و برای مسیر گوارشی تان نیز مشکل ایجاد می نماید.

اگر دوست ندارید آب خالی استفاده کنید می توانید از نوشیدنی با قند کمتر و حاوی الکترولیت استفاده کنید، مانند نوشیدنی های ورزشی یا آب نارگیل.

نوشابه رژیمی نیز نباید استفاده کنید. بسیاری از شیرین کننده های مصنوعی، مولکول های بزرگی دارند که نمی توانند شکسته شوند و به خوبی هضم شوند و این باعث بروز نفخ، گرفتگی و حتی اسهال می شود.

میان وعده های ترد

چه زمانی نباید بخوریم: سرفه می کنید و گلو درد دارید.

چرا باعث می شود بدتر شویم: بافت ساینده میان وعده هایی مانند چیپس سیب زمینی و حتی نان های تست ترد، مانند سنباده کشیدن روی گلو است.

هرچه بیشتر گلوی خود را تحریک کنید، مدت زمان بهبود یافتنش نیز طولانی تر می شود.

الکل

چه زمانی نباید بخوریم: در طول بیشتر بیماری ها توصیه می شود مصرفش را کم کنید مخصوصا هنگام آنفولانزا معده.

چرا باعث می شود بدتر شویم: الکل در حالت عادی ضرر می زند چه برسد به وقتی که مریض هم باشید. الکل نیز مانند قهوه ادرار آور است طوری که می تواند باعث کم آبی و بدتر شدن اوضاع بدن شود.
از آنجا که به خاطر بیماری ممکن است از قبل بدنتان کم آب شده باشد، میزان الکل خونتان سریع تر افزایش می یابد بنابراین تاثیر نوشیدنی الکلی روی شما افزایش پیدا می کند.

الکل همچنین می تواند سرعت گوارش را افزایش دهد و باعث مشکلاتی مانند مدفوع آبکی و اسهال شود.

شیر

چه زمانی نباید بخوریم: وقتی دچار گرفتگی بینی و عضلات شده اید.

چرا باعث می شود بدتر شویم: حتما شنیده اید که وقتی مریض هستید باید از خوردن لبنیات دوری کنید چون باعث افزایش تولید مخاط و خلط می شود. اما این کاملا درست نیست. مدرک درستی وجود ندارد که نشان دهد کاهش مصرف شیر مخاط را نیز کم می کند.

با این حال برخی افراد متوجه شده اند خوردن شیر باعث شده مخاطشان ضخیم تر و بدتر شود. اگر این شما را نیز اذیت می کند پس دست به کار شوید و شیر را کنار بگذارید تا بهتر شوید.

غذاهای سرخ شده یا چرب

چه زمانی نباید بخوریم: وقتی دچار آنفولانزا معده باشید.

چرا باعث می شود بدتر شویم: مدت زمان بیشتری طول می کشد تا یک غذای چرب از مسیر گوارشی عبور کند که می تواند باعث بدتر شدن حالت تهوع و رفلاکس معده شود.

و از آنجا که موجب اسپاسم های عضلانی در روده می شوند، ممکن اسهال را نیز بدتر کنند.

همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده را بگذارید برای وقتی حالتان بهتر شد.

غذاهای تند

چه زمانی نباید بخوریم: وقتی آبریزش بینی دارید.

فلفل ها و سس های تندی طعم خود را از کپسایسین می گیرند، ترکیبی که می تواند مسیر بینی را تحریک کند و باعث آبریزش آن شود.

پس اگر از قبل دچار آبریزش بینی هستید این تندی فقط باعث می شود بدتر از قبل شود.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *