افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مقابله با آلرژی های فصلی با این راهکار طب سنتی

tab-yonje

  •  هر ساله به هنگام آغاز فصل بهار،شاهد حساسیت های بهاری به شکل خارش پوست، جوش زدن، آلرژی، سرفه و عطسه کردن هستیم که طب سنتی راه حل هایی را در نظر دارد.

هر فصلی حساسیت های مختص به خود را دارد فصول مختلف با توجه به نوع آب و هوای خاص خود حساسیت های مخصوص به خود را به دنبال دارند. این حساسیت ها در اثر ترشح هیستامین که در اثر برخورد با عامل محرک به وجود می آید آزاد می شود و موجب ایجاد حساسیت ها می شوند.

حمید افراسیابی متخصص طب سنتی گفت: هر ساله به هنگام آغاز فصل بهار،شاهد حساسیت های بهاری به شکل خارش پوست، جوش زدن، آلرژی، سرفه و عطسه کردن هستیم که طب سنتی راه حل هایی را در نظر دارد.

وی مصرف چای نعناع را به دلیل خاصیت ضد التهابی برای رفع خارش و خشکی پوست‌ مفید دانست و افزود: مصرف نعنای تازه نیز برای درمان خارش موثر است. این متخصص طب سنتی گفت: مصرف دمنوش گیاهانی مانند ریحان، رزماری، آویشن و بابونه در چنین شرایطی توصیه می شود، چراکه خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته و به رفع التهاب پوست کمک می کنند.

افرادی که دچار حساسیت های پوستی هستند، باید مصرف غذاهای تند و پرادویه را کم کنند و در مقابل مصرف سبزیجات تازه، سبوس گندم، غذاهای ملین مثل انواع آش، مصرف کاهو و خاکشیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *