افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه مقابله با آنفلوآنزا با واکسن دی ان ای

واکسن دی ان ای؛امیدواری به مصونیت در برابر آنفلوآنزا

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، بر خلاف واکسن‌های سنتی که برای ایجاد واکنش ایمنی از تمام اشکال یک ارگانیسم بهره می‌گیرند، این واکسن جدید که با استفاده از دی ان ای ساخته می‌شود، یک کد ژنتیکی را به درون یک سلول وارد می‌کند که از آن برای ساخت آنتی ژن بیماریی‌زایی استفاده می‌شود که محرک واکنش ایمنی است.
واکسن‌های دی ان ای بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از واکسن‌های متداول کنونی ساخته می شوند و از آنجا که مولفه‌های بنیادین یک ویروس را هدف می‌گیرند، مشکل جهش ژنتیکی ویروس‌های بیماری زا را نیز به سادگی حل می‌کنند. در واقع یک بار تزریق این نوع واکس‌ها می‌تواند شخص را در برابر تمام انواع بیماری آنفلوآنزا که در گذشته وجود داشته یا در آینده ایجاد می‌شوند، مصون می‌کند.
به گفته محققان نتایج حاصل از آزمایشات اولیه واکسن دی ان ای انفلوآنزا روی حیوانات مثبت بوده است. این واکسن حاوی کدهای دی ان ای مربوط به پروتئین‌های چهار نوع آنفلوآنزا و همچنین یک پروتئین مشترک در بین تمام انواع ویروس های آنفلوآنزا است. در این آزمایشات مشخص شد بدن حیوانات مورد آزمایش علاوه بر ۴ نوع ویروس موردنظر در مقابل سایر انواع ویروس آنفلوآنزا نیز واکنش ایمنی شدیدی را نشان می دهد.
محققان امیدوارند در آینده‌ای نزدیک بتوانند با استفاده از این شیوه جان میلیون‌ها انسان را نجات دهند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PLOS One منتشر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *