افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معنی ازدواج به وصال نرسیده یعنی چه ؟

 

 

  • اغلب همسران به‌طور مستقیم در جست‌وجوی کمک برنمی‌آیند و ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها از ازدواج آنها گذشته باشد. یک نمونه از ازدواج بدون رابطهٔ جنسی گزارش شده که هفده‌سال طول کشیده بود. زن ممکن است ظاهراً به دلیل شکایات مبهم بدنی یا بحث دربارهٔ روش‌های پیشگیری به متخصص زنان مراجعه و مشکل را با او مطرح کند.

 

 

گاهی اوقات زوج تازه ازدواج کرده دچار مشکلات خاصی در ابتدای زندگی خود می شوند که ضروری است خیلی زود این مشکلات برطرف گردد.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ هرگاه زوجی، به هر دلیلی، به‌رغم اقدام، موفق به حتی یکبار مقاربت کامل نشوند و یک هفته از این اقدام گذشته باشد، ازدواج به‌وصال‌نرسیده به حساب خواهد آمد.

اهمیت موضوع

موضوع فوق مربوط به یک نفر نیست و تبعات آن خانوادهٔ زوجین را درگیر می‌کند. از طرفی به دلیل احساس گناه، شرم یا بی‌کفایتی، زوجین سعی در کتمان این قضیه می‌کنند. آنها نیاز به کمک دارند و به دلیل محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی این افراد برای درمان خویش در یافتن متخصص یا مرکزی در این خصوص دچار سردرگمی می‌شوند.

در جستجوی کمک

اغلب همسران به‌طور مستقیم در جست‌وجوی کمک برنمی‌آیند و ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها از ازدواج آنها گذشته باشد. یک نمونه از ازدواج بدون رابطهٔ جنسی گزارش شده که هفده‌سال طول کشیده بود. زن ممکن است ظاهراً به دلیل شکایات مبهم بدنی یا بحث دربارهٔ روش‌های پیشگیری به متخصص زنان مراجعه و مشکل را با او مطرح کند. متخصص زنان، هنگام معاینه، ممکن است متوجه سالم‌بودن پردهٔ بکارت شود.

آیا جراحی مشکل را برطرف می‌کند؟

در برخی نمونه‌ها زن برای رفع مشکل ممکن است تحت عمل برداشتن پرده بکارت قرار گیرد؛ اما جراحی معمولاً مشکل اساسی را برطرف نمی‌کند و ممکن است موقعیت را وخیم‌تر کند. چرا که عمل جراحی استرس دیگری محسوب می‌شود و اغلب احساس بی‌کفایتی زوج را تشدید می‌کند. زن ممکن است احساس کند مغبون و مورد سوءاستفاده واقع شده است و نقصی در او به وجود آورده‌اند. همچنین ممکن است نگرانی شوهر نیز دربارهٔ مردانگی‌اش افزایش یابد.

دلایل پیدایش ازدواج به‌وصال‌نرسیده

از میان دلایل روانی به‌دستآمده در خانم‌های ایرانی، مهم‌ترین علت ترس از مقاربت بود و بعد از آن مهار میل جنسی، نگرش ناخوشایند یا بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جنسی که ممکن است ناشی از مهارهای جنسی‌ای باشد که از سوی والدین یا جامعه تحمیل می‌شود. نگرش ناخوشایند نسبت به همسر، تجربهٔ جنسی ناخوشایند، ناآمادگی برای ازدواج، فقدان تمایل جنسی، اختلال هویت جنسی، تمایلات هم‌جنس‌خواهانه و نگرانی از صدمهٔ پرده بکارت دلایل دیگری است که در بررسی‌های انجام شده به دست آمده است.

از میان علل روانی به‌دستآمده در مردان، مهم‌ترین علت انزال زودرس بود و بعد از آن به‌ترتیب نگرانی از صدمهٔ روحی به همسر، نگرانی از صدمهٔ جسمی به همسر، نگرانی از انجام خودارضایی قبل از ازدواج، تمایلات هم‌جنس‌خواهانه، احساس گناه از رابطهٔ جنسی.

چه باید کرد

  1. آموزش جنسی و بالابردن سطح آگاهی جامعه.
  2. آموزش پزشکان تا در مدارا با مشکلات جنسی راحت برخورد کنند و با سؤالات خود راه را برای بحث صریح دربارهٔ ناراحتی زوجین باز کنند تا مسئله روشن شود و سپس برای درمان یا ارجاع به مراکز درمانی خاص اقدام کنند.
  3. مشاورهٔ زناشویی. اگر زوج با هم با مشاور ملاقات کنند، مشکل آن‌ها بهتر درمان می‌شود.
  4. روان‌درمانی.
  5. مشاوره با متخصص زنان یا متخصص مجاری ادراری.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *