افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی ۵ منبع ویتامین در خانه

  • این ویتامین برای افزایش درخشش و روشنی پوست، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن آن، کاهش خشکی پوست و رفع شوره سر بسیار مفید است. میوه‌هایی مانند لیمو، پرتقال، نارنگی، کیوی و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، بهترین منابع ویتامین C می‌باشند.

 

 

زمانی که ویتامین موجود در بدن کاهش یابد و بدن این کمبود ویتامین را احساس کند مشکلاتی همچون خشک شدن پوست،خشک شدن مو،افزایش وزن،خسته شدن و … به سراغ انسان می آیند.برخی افراد قرص و دارو ویتامین دار بصورت خودسرانه مصرف مینمایند که امکان دارد مشکلات در بدن شان افزایش پیدا کند.

برای مصرف هر دارویی باید با پزشک متخصص مشورت کنید زیرا هر چقدر هم که یک دارو را بشناسید، ممکن است از عوارض احتمالی و تداخل دارویی آن بی‌خبر باشید و ضمن اینکه تشخیص عمق یک مشکل و اصلا ارتباط دارو با آن مشکل کار هر کسی نیست و باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف خودسرانه قرص ویتامین، منابع گیاهی آن را به خوبی بشناسید که در این صورت احتیاجی به مصرف قرص ویتامین پیدا نخواهید کرد. سبزیجات و میوه‌ها داروخانه طبیعی برای افزایش زیبایی و نشاط طبیعی پوست و مو هستند.

 

بیوتین

بیوتین از ویتامین‌های گروه B می‌باشد. این ویتامین برای تقویت پوست صورت و بدن، افزایش رشد ناخن، کاهش ریزش مو، تقویت سیستم گوارشی و افزایش سوخت و ساز بدن ضروری است. همچنین بیوتین می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم ( برای دیدن میوه‌های مناسب افراد مبتلا به دیابت، اینجا را کلیک کنید) نیز مفید باشد.

برای بهره‌مندی از قرص ویتامین طبیعی و خانگی بیوتین، کافی است در روز یک عدد موز میل کنید. خواص موز برای زیبایی پوست و مو یک موضوع ثابت شده می‌باشد. از جمله منابع دیگر بیوتین کره بادام‌زمینی، جگر، غلات کامل و زرده تخم‌مرغ هستند. البته لازم به ذکر است که مصرف موز برای کسانی که یبوست دارند، ممکن است ایجاد مشکل کند.

 

آهن

اگر ناخن‌هایی شکننده دارید یا دچار ریزش مو هستید و یا در اوقات روز کسل و بی‌حوصله‌اید، ممکن است آهن بدنتان کم باشد. به جای مصرف خودسرانه قرص آهن از منابع طبیعی آن کمک بگیرید. اسفناج، عدس، لوبیای سفید، نخود، جگر و آب گوجه سرشار از آهن هستند.

آهن در بدن با فعال‌سازی ویتامین B سبب درخشان شدن پوست می‌گردد. استفاده زیاد از آهن (مانند آنچه که در مصرف خودسرانه قرص آهن اتفاق می‌افتد) باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد به ساختار و بافت پوست آسیب برسانند.

 

ویتامین C

این ویتامین برای افزایش درخشش و روشنی پوست، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن آن، کاهش خشکی پوست و رفع شوره سر بسیار مفید است.

میوه‌هایی مانند لیمو، پرتقال، نارنگی، کیوی و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، بهترین منابع ویتامین C می‌باشند.

 

ویتامین E

ویتامین E به عنوان ویتامین پوست شناخته می‌شود و یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این رادیکال‌ها به بافت پوست حمله می‌کنند و باعث ایجاد چین و چروک در آن می‌گردند.

این ویتامین را در جوانه گندم، جو، بادام، اسفناج، تخم کدو، روغن زیتون و آووکادو جستجو کنید. مصرف دوز بالای قرص ویتامین E ممکن است به ایجاد کبودی در بدن منجر شود.

 

ویتامین A

ویتامین A در حفظ زیبایی پوست، کاهش مشکلات جوش و آکنه، افزایش بینایی، جلوگیری از پیری زودرس و بهبود زگیل و دانه‌های پوستی موثر است. اگر زخم بدنتان دیر بهبود می‌یابد، بهتر است از منابع ویتامین A کمک بگیرید و این مشکل را برطرف کنید.

این ویتامین در جگر ماهی، هویج، تخم‌مرغ، زردآلو، فلفل تند، شلغم، کلم، شوید، چغندر، کاهو، جعفری، کدو و اسفناج به فراوانی یافت می‌شود.

جالب استبدانید که با خوردن ۱۰۰ گرم هویج خام در روز، تمام نیاز روزانه شما به ویتامین A  برطرف می‌گردد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *