افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی چند رژیم غذایی لاغری و چاقی آسان و راحت

 

 

  • دانه های سویا بسیار با ارزش هستند چون سالم، ارزان، و سرشار از مواد مغذی هستند. یک وعده ی ۱۰۰ گرمی دانه سویا حدود ۴۰۰ کالری دارد. این وعده مقدار کمی چربی و مقدار باور نکردنی ۳۶ گرم پروتئین دارد. بر اساس وزن منبع پروتئین بهتری از گوشت قرمز به حساب می آید. در کنار همه اینها دانه سویا منبع غنی از منیزیم، آهن و کلسیم نیز هست.

 

همه ی ما در زندگی خود بین نزدیکان، همکاران، همسایگان و به طور کلی در اجتماع، افرادی را دیده ایم که از اضافه وزن گله می کنند و در مقابل برخی دیگر از افراد هم به دلیل کمبود وزن احساس نارضایتی می نمایند. نداشتن وزن نرمال و تناسب اندام می تواند هر شخصی را ناراضی کند و حتی سبب کم شدن احساس اعتماد به نفس در افراد شود. ما در این مطلب قصد داریم با معرفی دو رژیم غذایی ساده و ارزان قیمت، به هر دو دسته ی این افراد کمک کنیم. چه آن هایی که از کمبود وزن رنج می برند و چه افرادی که از اضافه وزن خود ناراضی هستند.

در این قسمت به بیان یک رژیم غذایی ۷ روزه برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، خواهیم پرداخت. مواد غذایی اصلی در این رژیم میوه، سبزیجات و آب هستند. به همین دلیل علاوه بر اینکه یک رژیم غذایی مفید و ارزان قیمت است، بعد از پایان یافتن رژیم شما متوجه خواهید شد پوستتان نسبت به قبل بسیار صاف تر و شفاف تر هم شده است.

اولین روز رژیم لاغری : میوه‌های تازه

روز اول برنامه شما باید مختص میوه‌ها باشد. می‌توانید تا هر اندازه‌ای که می‌توانید از هر میوه‌ای که دوست داشتید به جز موز بخورید. میوه‌هایی مثل هندوانه و طالبی بسیار عالی هستند. همچنین باید بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب مصرف کنید و واقعاً به هیج ماده‌غذایی دیگری دست هم نزنید، حتی سبزیجات خام یا پخته. هر زمان که احساس گرسنگی کردید یک میوه بخورید و البته آب بنوشید.

دومین روز رژیم لاغری : سبزیجات

روز دوم این امکان را به شما می‌دهد که در طول روز تا جایی که دوست دارید سبزیجات مصرف کنید، چه به صورت خام و چه پخته. البته دقت کنید که برای پختن سبزیجات به هیچ عنوان نباید از روغن استفاده کنید. دقت کنید که سیب‌زمینی هم جز‌ء این سبزیجات به حساب می‌آید و بهتر است آن را به صورت آب‌پز یا بخارپز در ابتدای روز مصرف کنید که کربوهیدرات آن در طول روز بسوزد و مصرف شود. بعضی از بهترین سبزیجاتی که می‌توانید برای روز دوم برنامه‌ غذایی‌تان استفاده کنید عبارتند از: لوبیا پخته، هویج خام یا پخته، بروکلی، خیار، کاهو، کلم پخته و خام و امثال آن. البته دستگاه گوارشتان در این روز کمی متفاوت‌تر از روزهای عادی عمل خواهد کرد و ممکن است دفعات بیشتری به دستشویی بروید. یادتان نرود که ۸ تا ۱۲ لیوان آب روزانه‌تان را روز دوم هم حتماً مصرف کنید.

سومین روز رژیم لاغری : با میوه‌ها و سبزیجات پوستی سالم داشته باشید

روز سوم برنامه‌ غذایی به شما اجازه می‌دهد کل روز هم از سبزیجات و هم میوه‌ها استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که سیب‌زمینی را از سبزیجات و موز را از میوه‌ها مصرف نکنید. می‌توانید صبح رژیم میوه و عصر رژیم سبزیجات را داشته باشید و یا برعکس. ترکیب اینها با هم به خود شما بستگی دارد. مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید.

چهارمین روز رژیم لاغری : موز و شیر

روز چهارم به شما این امکان را میدهد، در طول روز  ۸ تا ۱۲ عدد موز و تا ۳ لیوان شیر مصرف کنید. باید این سهم موز و شیرتان را طوری در طول روز تقسیم کنید که به هیچ عنوان در هیچ ساعتی احساس گرسنگی نکنید. مثلاً یک عدد موز و یک لیوان شیرتان را صبح، یک لیوان شیر و چند عدد موز را در ظهر، ۳ عدد موز را عصر و یک لیوان شیر و باقیمانده موزها را شب مصرف کنید. اگر این برنامه را رعایت کنید به هیچ عنوان در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.

پنجمین روز رژیم لاغری : گوجه‌ فرنگی

روز پنجم روزی است که می‌توانید کمی برای خودتان میهمانی بگیرید. در این روز می‌توانید یک فنجان برنج برای ناهار و شش تا هفت گوجه فرنگی در طول روز بخورید. از آنجا که احتمال دارد در بدنتان میزان بالایی اسید اوره تولید شود، بهتر است مصرف آب را به ۱۲ تا ۱۵ لیوان برسانید.

ششمین روز رژیم لاغری : یک فنجان برنج

در این روز هم این امکان را دارید که برای ناهار یک فنجان برنج مصرف کنید و باقیمانده روز را مثل روز سبزیجات بگذرانید. دقت کنید که در این روز هم بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. مطمئناً در این احساس سبکی بیشتری می‌کنید و جای شک نیست که دستگاه گوارشتان هم تقویت شده است.

هفتمین روز رژیم لاغری : آب میوه و سبزیجات

 

این آخرین روز برنامه‌غذایی است. در این روز اجازه دارید یک فنجان برنج و هر چقدر دوست دارید سبزیجات و آبمیوه موردعلاقه‌تان را بخورید. این بهترین روز کل هفته‌تان خواهد بود.

 


رژیم غذایی ارزان قیمت و آسان برای افزایش وزن

مهم ترین نکته ای که برای افزایش وزن باید به آن توجه داشته باشیم، این است که نباید در دام غذاهای بی ارزش که تنها کالری زیادی دارند، بیفتیم. ما باید غذاهای سالم و در عین حال پرکالری استفاده کنیم. در این قسمت می خواهیم شما را با یک برنامه غذایی سالم، پرکالری و ارزان و در دسترس آشنا نماییم. با وارد کردن تعدادی از این غذاها به برنامه غذایی و مصرف مرتب آنها شاهد نتایج فوق العاده ای خواهید بود. قبل از بیان برنامه ی لاغری توجه به این نکته ضروری است که هر وعده غذایی باید حداقل دارای یک کربوهیدرات، یک منبع پروتئین و چند نوع سبزیجات باشد.

یک مرد معمولی در طول روز به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری نیاز دارد و یک زن به ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری نیاز دارد. برای اضافه کردن وزن کافیست روزانه ۵۰۰ کالری بیشتر از این میزان غذا مصرف کنید. 

برنج: یک غذای ارزان برای افزایش وزن

۱۰۰ گرم برنج حدود ۱۳۰ کالری دارد و در مقایسه با غذاهای دیگر غذایی ارزان به شمار می آید ( البته برنج هم انواع متنوعی دارد که از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند ) اضافه کردن برنج به وعده های روزانه می تواند خیلی ساده چند صد کالری به برنامه غذایی تان اضافه کند.

گرانولا: سالم، خوشمزه، و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن

گرانولا ( ترکیب میوه های خشک و مغز ها ) یک انتخاب عالی است، و تنها یک غله ی خوشمزه برای صبحانه نیست. گرانولا سرشار از انرژی، پروتئین و فیبر است. یک فنجان گرانولا بالای ۴۵۰ کالری دارد، و این مقدار بدون محاسبه ی شیری است که به آن اضافه می کنید.
اگر روزانه چند وعده گرانولا را به عنوان میان وعده استفاده کنید خیلی سریع وزن اضافه خواهید کرد.

کره بادام زمینی: سرشار از کالری و پروتئین

یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی حاوی ۹۰کالری، ۴ گرم پروتئین، و ۳ گرم کربوهیدرات است، همچنین به خاطر طعمش به راحتی می توانید دوستش داشته باشید و به خوردنش عادت کنید.
نکته:کره بادام زمینی مقدار چربی اشباع نیز دارد، به همین دلیل در مصرفش زیاده روی نکنید. کره بادام زمینی با غذای بعدی که معرفی می شود ترکیبی عالی می سازد.

موز: میان وعده ای پر انرژی

موز مقرون به صرفه، راحت و واقعا خوشمزه است. یک موز متوسط غذایی عالی برای اضافه کردن وزن است چون ۱۰۰ کالری دارد. موز مقداری فیبر دارد و حاوی پتاسیم که یک ویتامین ضروری برای برنامه غذایی است نیز هست.
موز مقدار زیادی قند دارد، به همین دلیل به عنوان یک میان وعده ی قبل از ورزش بسیار عالی است چون بدن در این شرایط به دنبال قند است.

ماهی تن: سرشار از پروتئین و چربی های سالم

این ماهی سرشار است از پروتئین های سالمی که حاوی روغن های حیاتی برای برنامه غذایی هستند. اگر به صورت کنسروی استفاده کنید آماده کردنش بسیار آسان است، و در بسیاری از غذاها به کار می آید، پس اضافه کردنش به برنامه غذایی کاره دشواری نیست.

شیر کامل / شیر سویا: سریع، آسان، و مناسب برای افزایش وزن

یک لیوان شیر کامل حدود ۱۵۰ کالری، و همچنین ۸ گرم پروتئین دارد. اضافه کردن شیر به برنامه غذایی بسیار آسان است.

تخم مرغ: یک غذای پرکالری برا اضافه کردن وزن

تخم مرغ ها غذایی عالی و سالم برای افزودن به توده ی بدن هستند چون ارزان، در دسترس، و پر استفاده هستند، می توانید آنها را در بسیاری از غذاها استفاده کنید.
یک تخم مرغ حدود ۷۵ کالری، ۵ گرم چربی و حدود ۶ گرم پروتئین دارد. ویتامین B۱۲ نیز در تخم مرغ یافت می شود. شاید به خاطر کلسترولش دوست نداشته باشید هر روز تخم مرغ میل کنید اما می توان در چند روز از هفته روی آن حساب باز کنید.

آجیل ها: فوق العاده عالی و غذایی سرشار از کالری

آجیل ها میان وعده ای سالم و سرشار از کلسیم و فیبر هستند و در میان غذاهای پر کالری از سالمترین ها نیز به حساب می آیند.
۱۰۰ گرم از آجیل مخلوط مغزها بیش از ۷۰۰ کالری دارد! آجیل ها میان وعده ای سالم و سرشار از کلسیم و فیبر هستند. تنها مشکلی که دارد این است که کمی گران است و چربی دارد. اما می توان طوری برنامه ریزی کرد که یکی دو روز در هفته از آنها استفاده کنیم.

شکلات تلخ: غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای اضافه کردن وزن و داشتن احساسی فوق العاده

۱۰۰ گرم شکلات تلخ حاوی بیش از ۵۰۰ کالری است، و سرشار از آنتی اکسیدان و آنزیم هایی که روی بهتر شدن خلق و خو تاثیر می گذارد.
همچنین حاوی قند و چربی اشباع ( به همین دلیل طعمش فوق العاده است ) نیز هست، به همین دلیل از آن دسته غذاهایی نیست که بتوان هر روز استفاده کرد. با این حال شکلات تلخ از بسیاری شیرینی ها و غذای بی ارزش که به فروش می رسد بهتر و سالم تر است.

پنیر: زندگی بدون آن ممکن بود؟

پنیر غذایی عالی برای افزایش وزن است. پنیر کالری بالایی دارد و سرشار از مواردی مانند کلسیم است. ۱۰۰ گرم پنیر چدار حاوی ۴۰۰ کالری است که این مقدار ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به چربی اشباع را تامین می کند پس باید مراقب میزان مصرف باشید. پنیر خوش طعم و مغذی است و به سادگی می توان آن را به عنوان دستور های غذایی اضافه کرد پس برای اضافه کردن وزن خود روی آن حساب کنید.

دانه های سویا: یک منبع پروتئین سرشار از کالری

دانه های سویا بسیار با ارزش هستند چون سالم، ارزان، و سرشار از مواد مغذی هستند. یک وعده ی ۱۰۰ گرمی دانه سویا حدود ۴۰۰ کالری دارد. این وعده مقدار کمی چربی و مقدار باور نکردنی ۳۶ گرم پروتئین دارد. بر اساس وزن منبع پروتئین بهتری از گوشت قرمز به حساب می آید. در کنار همه اینها دانه سویا منبع غنی از منیزیم، آهن و کلسیم نیز هست.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *