افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی داروهایی که باعث پوکی استخوان می شود

635696134923901223

در این مطلب به معرفی داروهایی که باعث پوکی استخوان می شود می پردازیم و این که مصرف زیاد و مکرر این داروها آسیب های جدی به استخوان می زند اگر جر افرادی هستید که باید این دارو را همیشه مصرف کنید پس استخوان ها را هم تقویت کنید .

گلوکوکورتیکوئیدها یا کورتیکواستروئیدها از جمله کورتیزون, دگزامتازون,متیل پردنیزولون و پردنیزون برای درمان آسم,آرتریت روماتوئید, بیماری کرون, لوپوس, آلرژی, سرطان و سایر شرایط می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود.

داروهای مورد استفاده در درمان اختلالات تیروئید باید به دقت تحت نظارت مصرف شوند. استفاده از دوزهای بالاتر این داروها برای درمان سرطان تیروئید می‌تواند افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان را به همراه داشته باشد.

صرع یک بیماری مزمن عصبی است که در صورت عدم درمان نتایج تهدید کننده زندگی دارد اما داروهای مورد استفاده برای درمان آن مانند فنی توئین یا فنوباربیتال، می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود. خطر این عارضه جانبی در هر فرد متفاوت است.

مهارکننده‌های بازجذب سروتونین یک کلاس از داروهای ضد افسردگی هستند که برای درمان اختلالات عمده افسردگی و اضطراب به کار می‌روند. این داروها از قبیل فلوکستین، سرترالین، سیتالوپرام، پاروکستین، داپوکستین و … در دوزهای بالا و در دراز مدت سلامت استخوان‌ها را تهدید می‌کنند.

دریافت کافی کلسیم از منابع غذایی و یا مکمل‌های کلسیم برای به حداقل رساندن عوارض این داروها لازم است. موسسه ملی پوکی استخوان ایالات متحده توصیه می‌کند زنان ۵۰ ساله و یا جوان‌تر باید روزانه هزار میلی گرم کلسیم دریافت کنند. این میزان در زنان بالای ۵۰ سال ۱۲۰۰ میلی گرم است. مردان ۷۰ سال یا جوان‌تر باید روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و مردان بالای ۷۱ سال ۱۲۰۰ گرم کلسیم دریافت کنند. علاوه بر کلسیم بزرگسالان زیر ۵۰ سال باید ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین دی و بالای ۵۰ ساله‌ها ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد از این ویتامین را دریافت کنند.

 

 

پزشکین : معرفی داروهایی که باعث پوکی استخوان می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *