افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی خوراکی هایی که مضر هستند

images

  • بسیاری از مردم معتقدند همبرگر گیاهی منجمد سالم تر از همبرگر معمولی است، چون کالری کمتری داشته و تشکیل شده از سبزیجات می باشد، اما واقعیت آن است

غذاهایی وجود دارد که گفته می‌شود سالم و برای بدن مفید است، اما ممکن است این‌گونه نباشد.

پایگاه اینترنتی “ویرانوا” اخیرا فهرست ۱۰ نوع غذا را منتشر کرده که مردم سال هاست فکر می کنند سالم است، اما اینگونه نیست.

غذاهای مزبور بر اساس تحقیقات انجام شده از این قرار است.

شهد آلوئه ورا: برخی شهد کاکتوس (آلوئه ورا) را که به ماده شیرینی طبیعی سالم شهرت دارد، جایگزین مواد شیرین صنعتی می دانند، اما نمی دانند مقدار شکر فروکتوز شهد کاکتوس بیشتر از ماده شیرین در مواد شیرین شده معروف دیگر یا حداقل برابر با آن است.

جایگزین تخم مرغ: جایگزین تخم مرغ صنعتی به انسان کمک می کند تا کلسترول کمتری دریافت کند، اما باعث خواهد شد مواد نگهدارنده بیشتری وارد بدن شده و بدن از ویتامین های مهم محروم شود، لذا کسب مقدار کم کلسترول از تخم مرغ طبیعی در مقایسه با جایگزین تخم مرغ صنعتی ضرر کمتری دارد.

لبنیات سوپر مارکتی: عمده لبنیات موجود در سوپر مارکت ها دارای مقدار قند معادل قند موجود در شیرینی و آب نبات است؛ به همین دلیل وقتی لبنیات انتخاب می کنید سعی کنید ارگانیک باشد و در خانه میوه تازه به آن اضافه کنید.

نان سبوسدار: بسیاری مردم به جای نان سفید معمولی نان تهیه شده از دانه کامل غله مانند گندم را خواستارند که به نان سبوسدار یا نان تیره شهرت دارد، چون آن را به خاطر آنکه دارای کالری کمتری است، سالم تر می دانند، اما آیا می دانید نان تهیه شده از دانه کامل غله حاوی مقدار زیادی قند و روغن هیدروژنه است به همین دلیل خوردن زیاد آن سفارش نشده است.

میوه خشک: زردآلو و انجیر خشک تفاوتی با انواع شیرینی ندارد چون حاوی مقدار زیادی قند و مواد نگهدارنده است به ویژه که درصد قند آن به خاطر خشک شدن آب آن، بسیار بالاست.

نخود فرنگی: به رغم آنکه جزو سبزیجات است، اما حاوی مقدار زیادی قند است که باعث افزایش وزن و جوش جوانی خواهد شد.

فلفل دلمه: حاوی مقدار زیادی سولانین است که این ماده شیمیایی باعث بروز التهاب هایی می شود که به مرور زمان به دیابت یا بیماری های قلب تبدیل خواهد شد، به رغم آنکه سولانین در فلفل شیرین کم است، اما انباشت آن باعث مشکلات جسمی بزرگی خواهد شد.

همبرگر گیاهی منجمد: بسیاری از مردم معتقدند همبرگر گیاهی منجمد سالم تر از همبرگر معمولی است، چون کالری کمتری داشته و تشکیل شده از سبزیجات می باشد، اما واقعیت آن است که همبرگر گیاهی منجمد دارای مقدار زیادی سویای فرآوری شده است که برای سلامتی زیانبار می باشد.

شیر نارگیل و بادام پاکتی: اشخاص گیاهخوار برای جبران فواید شیر تازه گاو، به جای شیر معمولی شیر نارگیل یا شیر بادام پاکتی مصرف می کنند که به خاطر تقاضای زیاد، تولید کنندگان مجبور به استخراج مقدار زیادی از آن در مدت زمان کوتاه هستند، لذا در روند تولید، مجبورند ویتامین دی ۲ به آن اضافه کنند که مقدار زیاد آن باعث پوکی استخوان و بیماری های ژنتیکی خواهد شد.

همچنین مجبور هستند ماده “کاراجینین” به آن بیفزایند که سازمان بهداشت جهانی آن را سرطان زا می داند.

کره مارگارین صنعتی: برخی فکر می کنند کره مارگارین بهتر از کره حیوانی با چربی کامل است چون مارگارین از روغن ساخته شده و دارای کالری کمتری است، اما نمی دانند روغن هیدروژنه مارگارین در دمای اتاق به چربی اشباع نشده تبدیل می شود که بسیار بدتر از چربی های اشباع شده بوده و به مرور زمان باعث ابتلا به بیماری های قلب، عروق و سرطان خواهد شد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *