افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی خواب آور های خوراکی

  • بادام سرشار از تریپتوفان است. آمینو اسید تریپتوفان تولید ملاتونین که به هورمون خواب معروف است می کند. علاوه بر این بادام سرشار از منیزیم است که تنش های عضلانی را کاهش داده و احساس خواب آلود می دهد.

 

 

۹ غذای خواب آور که احساس خواب آلودگی ایجاد می کنند به خصوص اگر با هم مصرف شوند:

محصولات لبنی

در میان محصولات لبنی پنیر سخت بیشترین تاثیر خواب آور را دارد زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم است.

بادام

بادام سرشار از تریپتوفان است. آمینو اسید تریپتوفان تولید ملاتونین که به هورمون خواب معروف است می کند. علاوه بر این بادام سرشار از منیزیم است که تنش های عضلانی را کاهش داده و احساس خواب آلود می دهد.

موز

شکر، پتاسیم و منیزیم یافت شده در موز باعث می شود تریپتوفان به آسانی وارد مغز شده و ایجاد احساس خواب آوری کند.

گردو

گردو تریپتوفان کمتری نسبت به بادام دارد اما منبع ملاتونین است. تحقیقات نشان داده است که گردو سطح این هورمون را در خون افزایش داده و ایجاد احساس خواب آلودگی می کند.

گیلاس

گیلاس حاوی مقدار زیادی ملاتونین است. خوردن یک مشت گیلاس تازه شاید زیاد تاثیری نداشته باشد اما خوردن یک لیوان آب گیلاس در کوتاه ترین زمان احساس خواب آلودگی می دهد.

چای بابونه

بابونه سرشار از گلیسین است. گلیسین آمینو اسیدی است که تاثیر آرام بخش دارد و عضلات و سیستم های عصبی را آرام می کند. با خوردن یک فنجان چای بابونه می توانید چشم ها را باز نگه داشته و به مسائل مهمی در زندگی تمرکز کنید.

تخمه کدو

تخمه کدو علاوه بر تریپتوفان حاوی مقدار زیادی منیزیم و زینک است. این محتویات تاثیر آرام بخش دارند و به سختی بعد از خوردن تخمه کدو میتوانید در مقابل چرت زدن مقاومت نشان دهید.

برنج سفید

برنج سفید حاوی شاخص قند خون بالایی است و ۳ تا ۴ ساعت بعد از خوردن آن باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می شود.

ماهی

اسیدهای موجود در این ماهی ها تولید ملاتونین را بالا می برد و سطح هورمون استرس را در خون کاهش می دهد. تنها احساسی که بعد از خوردن این ماهی ها دارید این است که دلتان می خواهد بخوابید.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *