افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف ۷ میوه با بالاترین کالری

هفت میوه دارای کالری بالا

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ بارها با این عبارت مواجه شده‌اید که می‌گویند میوه‌ها برای بدن شما مفید هستند. موادی شیرین که سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان و فیبر است. البته باید توجه داشت که میوه‌ها علاوه بر مواردی که گفته شد، دارای کالری هم هستند. به همین دلیل است که تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که افزایش مصرف وعده‌های غذایی که شامل میوه‌ها و سبزیجات هستند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد. پس میوه بخورید.

در اینجا یک نکته وجود دارد اگر شما سعی دارید که وزنتان را کاهش دهید نمی‌توانید به میزان نامحدود میوه بخورید زیرا حقیقت این است که میوه دارای کالری و قند طبیعی است در عوض می‌توانید دو وعده میوه به صورت روزانه مصرف کنید.
شما همچنین می‌توانید آن را در دسرهایتان به جای قند به کار ببرید یا به جای خوردن شکلات و آبنبات میوه بخورید. واضح است که هر میوه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برای رژیم غذایی شما باشد.

بعضی میوه‌ها دارای مقدار کالری بیشتری هستند. میوه‌هایی مانند آووکادو، نارگیل، میوه‌های خشک شده و آبمیوه‌ها. و به عنوان میوه‌هایی با کالری کمتر می‌توان به توت‌ها اشاره کرد که شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن را بخورید تا احساس سیر بودن کنید.
تمام موارد زیر را می‌توانید به رژیم غذایی مغذی و رضایت بخشتان اضافه کنید و با دانستن میزان کالری هر یک از چاقی جلوگیری کنید. از آووکادو و نارگیل گرفته تا انجیر و کشمش همگی میوه‌هایی با کالری بالا هستند.

آووکادو:

۳۳۲ کالری در هر یک عدد آووکادو

فواید: این میوه سرشار از کالری است و یک میوه غنی است زیرا برای چربی‌های ضروری قلب شما مناسب است. در واقع یک آووکادو کامل حاوی ۳۰ گرم چربی است. به همین دلیل است که می‌گوین نیمی از این میوه برای بدن کافی است. علاوه بر آن آووکادو یک منبع خوب از فیبر است و به سیستم گوارشتان کمک می‌کند.

انجیر:

۱۵۰  کالری در هر ۵ عدد انجیر کوچک

وقتی فصل انجیر می‌شود افرادی که دارای رژیم غذایی سالم هستند هیجان‌زده می‌شوند. یکی از کارهای خلاقانه‌ای که می‌توان انجام داد خوردن انجیر با ماست است و دلیل آن این است که انجیر دارای طعمی شیرین است. هر انجیر کوچک حدودا دارای ۷ گرم شکر است و دلیل کالری بالای آن نیز همین است. شما با خوردن انجیر می‌توانید بخشی از مواد مغذی لازم برای بدنتان مانند ویتامین K و منگنز را دریافت کنید و به ساختوساز استخوان‌هایتان نیز کمک می‌کند.

خرما:

۲۷۷ کالری در هر ۱۰۰ گرم خرما

عاشقان اسموتی می‌توانند برای شیرین شدن اسموتی‌هایشان از این میوه‌ی مغذی استفاده کنند. ۱۰۰ گرم خرما حدودا دارای ۲۵ گرم شکر طبیعی است. خرما منبع خوبی از فیبر است و فرآیند هضم را آرام می‌کند.

نارگیل:

۴۶۶ کالری در هر فنجان نارگیل

این میوه گرمسیری شیرین و ترد یک گزینه مناسب برای افزودن به ماست و یا میان‌وعده‌هایتان است و کالری خوبی به آن‌ها اضافه می‌کند. میزان کالری این میوه از چربی آن حاصل می‌شود برای کاهش میزان کالری آن می‌توانید به دنبال نارگیل‌هایی که شیرینی‌شان کمتر است باشید.

کشمش:

۴۲۹ کالری در هر فنجان کشمش

با وجود آبی که از آن‌ها خارج می‌شود و میوه خشک می‌شود و آن‌ها منبعی برای شکر محسوب می‌شوند و میزان کالری آن‌ها با سرعت بالا می‌رود. یک فنجان انگور فقط ۶۲ کالری دارد بنابراین برای دریافت میزان بیشتری کالری می‌توانید از خشک شده‌ی آن استفاده کنید.

موز:

۱۲۱ کالری در هر یک عدد موز بزرگ

موزها ممکن است خیلی بزرگ باشند و می‌توان یکی ازآن‌ها را به عنوان دو وعده میوه استفاده کرد. آن‌ها سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم که مناسب برای سلامت قلب و ویتامین سی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است.

آلو خشک:

۴۱۸ کالری در هر فنجان آلو خشک

آلو خشک نیز مانند خرما و کشمش دارای مقدار بیشتری شکر و کالری از نمونه‌ی خشک نشده‌شان هستند. و آن‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند پس آن‌ها را در لیست خریدتان قرار دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *