افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افراد چاق در مصرف نوشیدنی های قندی خودداری کنند

مصرف نوشیدنی های قندی موجب چاقی می شود

مطالعات تایید کرده اند افرادی که مقادیر زیادی نوشیدنی های شیرین حاوی قند مصرف می کنند در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار دارند.

به گزارش پزشکین به نقل از  مهر؛ بررسی ۳۰ مطالعه منتشرشده بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نشان می دهد که مصرف نوشیدنی های حاوی قند با اضافه وزن و چاقی مرتبط است.

ناتالی فارپور لامبرت، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاه ژنو، در این باره می گوید: «شواهد مربوط به ارتباط نوشیدنی های حاوی قند با چاقی و اضافه وزن در کودکان و بزرگسالان در طول سه سال گذشته به شدت افزایش یافته است.»

وی در ادامه می افزاید: «ما نتایج ۳۰ مطالعه اخیر را که با بررسی های قبلی شامل ۳۲ مطالعه مربوط به سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ مقایسه کردیم.»

به گفته محققان، تقریبا در تمام (۹۳ درصد) ۳۰ مطالعه بر روی کودکان و بزرگسالان مشخص شد که ارتباط مثبتی بین مصرف نوشابه های قندی و چاقی/اضافه وزن وجود دارد.

در رابطه با مناطق جغرافیایی این مطالعات، محققان داشتند که ۳۳ درصد در اروپا، ۲۳ درصد در ایالات متحده آمریکا، ۱۷ درصد در آمریکای مرکزی یا جنوبی، ۱۰ درصد در استرالیا، ۷ درصد در آفریقای جنوبی و مابقی ۱۰ درصد در ایران، تایلند و ژاپن انجام شده بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *