افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف نمک راهی برای جلوگیری از ابتلا به میگرن

  • دانشمندان دریافتند که کسانی که در رژیم غذایی خود میزان بالایی از سدیم را دریافت کرده بودند و مواد غذایی ای مانند پنیر، گوشت، نان و نمک خوراکی را استفاده می کردند، کمتر به میگرن دچار می شدند.

 

در چند سال اخیر مطالعه و تحقیق درباره عوامل سردردهای شدید و میگرن توسط دانشمندان انجام شده است که در تحقیق جدید دانشمندان مشخص شد مصرف نمک در کاهش ابتلا به میگرن و سردردهای شدید کمک شایان توجهی می کند.
دانشمندان برای سال ها در حال بررسی میگرن و سردردهایی شدید هستند که بسیاری از انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. نشانه های اولیه ای در تحقیقات افراد مختلف نشان می دهد که افرادی که نمک بیشتری مصرف می کنند، کمتر با مشکلاتی مانند سردرد شدید و یا میگرن روبرو خواهند شد ولی این یافته ها به اندازه ای کافی نیستند که دانشمندان بخواهند بر روی آن تکیه کنند.
دانشمندان دریافتند که کسانی که در رژیم غذایی خود میزان بالایی از سدیم را دریافت کرده بودند و مواد غذایی ای مانند پنیر، گوشت، نان و نمک خوراکی را استفاده می کردند، کمتر به میگرن دچار می شدند.
مصرف بالای نمک حتی در صورت ایجاد چنین اثری باز هم موجب ایجاد خطراتی مانند حمله قلبی در انسان ها می شود و این امر برای ما بسیار خطرناک به حساب می آید. شواهد یافت شده در زمینه ارتباط میگرن و سردرد به میزان سدیم در ساختار مغزی انسان مرتبط می شود.
دانشمندان دریافته اند که در زمانی که فردی به میگرن دچار می شود، حجم خاصی از سدیم در مایع مغزی نخاعی او یافت خواهد شد. این امر معمولا در اول صبح و یا نزدیک به عصر به بالاترین حد خود می رسد و دقیقا این زمان ها بیشترین زمان هایی است که انسان ها در آن میگرن را گزارش کرده اند.
دکتر مایکل هرینگتون به عنوان مسئول این تحقیقات در انستیتوی پژوهشی پاسادنا در کالیفرنیا در این باره می گوید: «نخستین جرقه این تحقیقات این بود که من با خودم فکر کردم که آیا ممکن است رژیم غذایی بر روی میگرن تاثیرگذار باشد یا خیر» برای یافتن پاسخ این سوال، یک نظر سنجی با شرکت ده ها هزار نفر انجام شد و در این نظر سنجی، یکی از موارد پرسیده شده شامل مواد غذایی مصرف شده در طول ۲۴ ساعت گذشته و مواجهه یا عدم مواجهه با میگرن و یا سردردهای شدید در طول آن مدت بود.
دانشمندان دریافتند که کسانی که در رژیم غذایی خود میزان بالایی از سدیم را دریافت کرده بودند و مواد غذایی ای مانند پنیر، گوشت، نان و نمک خوراکی را استفاده می کردند، کمتر به میگرن دچار می شدند. دکتر هرینگتون از این نتایج شگفت زده به نظر می رسید زیرا سدیم معمولا نورون ها را تحریک می کند و به همین دلیل نیز انتظار دانشمندان این بود که نتایجی کاملا معکوس به دست بیاید. حال دکتر هرینگتون تنها می گوید که نیاز به تحقیقاتی بیشتر وجود دارد و به احتمال فراوان «بدن مردمی که به میگرن دچار هستند، سدیم را به صورت متفاوت با ما دریافت می کند.»

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *