افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف مکمل یدوفولیک برای خانم های باردار الزامیست

pregnancy14

  • کمبود ید در زنان باردار موجب مشکلات در رشد مغزی جنین میشود لذا مصرف آن بسیار مهم است. به همین علت لزوم مصرف مکملهای حاوی ید در دوره ی بارداری توسط کارشناسان تغذیه به اثبات رسیده است.

 

در سلامت جنسی افراد عوامل زیادی دخالت دارد که یکی از آن ها ید میباشد.ید عنصری طبیعی است که برای سلامتی جسم مورد نیاز میباشد و نقش مهمی را هم ایفا میکند.۶ گرم نمک ید دار برای افراد معمولی کافیست(۶گرم=۱۵۰ میکرگرم).نیاز افراد معمولی در طول روز با این ۶ گرم برطرف میشود ولی خانم های باردار باید بیشتر از این مقدار مصرف کنند.

مکمل یدوفولیک
کمبود ید در زنان باردار موجب مشکلات در رشد مغزی جنین میشود لذا مصرف آن بسیار مهم است. به همین علت لزوم مصرف مکملهای حاوی ید در دوره ی بارداری توسط کارشناسان تغذیه به اثبات رسیده است.

ببه دلیل کمبود ید در دوران بارداری، ساخت هورمون تیرویید برای رشد و تکامل جنین کم میشود و این امر میتواند باعث کم کاری مادرزادی تیروئید، اختلال در رشد مغز و دستگاه عصبی جنین شود. همچنین به دنیا آمدن کودکان عقب افتاده ذهنی از عوارض کمبود ید استاسیدفولیک هم یکی دیگر از ویتامینهای مورد نیاز در دوره ی بارداری است که کمبود آن موجب کم خونی مادر و جنین و حتی نقص های عصبی در جنین میشود . مهم ترین اختلالی که در اثر کمبود اسید فولیک ایجاد می شود، اسپینا بیفیدا (spina bifida) نام دارد که در این اختلال ستون فقرات (ستون مهره ها) به طور کامل بسته نمی شود و نخاع از بین مهره ها بیرون می آید.حتی یک مطالعه جدید نشان داد مادرانی که در دوران بارداری خود از اسیدفولیک کمتری ( چه از طریق غذاها و چه به شکل قرص) استفاده می کنند، احتمال اینکه فرزندی با اختلال اوتیسم به دنیا آورند، بیشتر است.و اما راه حل چیست ؟

قرص یدوفولیک ترکیبی منحصر به فرد از ید و اسیدفولیک است که پیش از بارداری ، حین بارداری و حتی شیردهی میتواند موادمغذی لازم و ضروری برای رشد عصبی ، بینایی و شنوایی جنین را فراهم آورد .هرقرص یدوفولیک حاوی ۵۰۰ میکروگرم اسیدفولیک و ۱۵۰ میکروگرم ید میباشد و اگر در دسته ی گروه مصرف آن هستید روزی یک عدد از آن میتوانید میل کنید

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *