افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف دارو گیاهی برای کودکان زیر دو سال ممنوع

70220412394086539869

خیلی از مادر بزرگ از همان لحظه تولد نوزاد شروع می کنند به دادن انواع داروهای گیاهی برای پیشگیری از زردی و یا درمان آن و گاهی هم بیان می کنند برای تقویت کودک لازم است ، می خواهیم یک هشدار جدی بدهیم ، مصرف دارو گیاهی برای کودکان زیر دو سال ممنوع بخوانید دلایل پزشکی را در ادامه مطلب .

کودکان زیر ۲ سال استفاده از هر نوع نعناع ممنوع است و می‌تواند باعث اسپاسم لارینکس شود استفاده از گیاهان به عنوان دارو بدون عارضه نیست. در این بین باید توجه ویژه‌ای به سلامت کودکان داشت. گرچه گیاهان دارویی در مقایسه با داروهای شیمیایی کم‌عارضه‌تر هستند، اما آژانس اروپایی دارو استفاده از بسیاری داروهای گیاهی را در کودکان زیر ۲ سال ممنوع اعلام کرده است.

از ۶ سالگی برای درمان یبوست می‌توان از دانه‌های اسفرزه، از زنجبیل به عنوان داروی ضدتهوع و علف چای برای درمان گلودرد استفاده کرد اما این مسائل باید زیر نظر پزشک باشد.مصرف موضعی برخی گیاهان نیز مجاز است. به عنوان مثال از بلغور و جودوسر می‌توان برای تمام سنین برای تسکین ناراحتی‌های پوستی استفاده کرد.

از ۳ سالگی استفاده از گیاه ارنیکا و از ۶ سالگی تزریق عصاره گل همیشه بهار بدون اشکال است. زیر ۲ سال استفاده از هر نوع نعناع ممنوع است و می‌تواند باعث اسپاسم لارینکس شود. این موضوع در مورد شکلات‌های نعنایی هم صدق می‌کند.

والدین گرامی این مطلب را جدی بگیرید شاید شما به کودکتان بدهید و هیچ عوارضی نداشته باشد اما نمی توانید به دیگران توصیه کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *