افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مشخصات یک عینک آفتابی محافظه استاندارد چشم

مشخصات یک عینک آفتابی محافظه استاندارد چشم

  • حتی اگر چشم ها در کوتاه مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد سطح رویه لنز چشم را می سوزاند. یک عینک آفتابی خوب ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوی تشعشع UVA و UVB را می گیرد. پس هنگام انتخاب عینک دقت کنید تا از چشم ها به خوبی محافظت کنید.

 

عینک آفتابی یکی از ملزومات فصل بهار و تابستان است. اگر شما هم به دنبال خرید یک عینک آفتابی استاندارد هستید به شما پیشنهاد می کنیم عینک آفتابی ای خریداری کنید که این ویژگی ها را داشته باشد.

 

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

همه ما درباره مضرات اشعه ماوراء بنفش روی پوست آگاه هستیم اما نمی دانیم که این اشعه به همان اندازه روی چشم ها نیز تاثیر می گذارد و اگر چشم در طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گیرد دچار مشکلاتی چون آب مروارید، برف کوری و سرطان خواهد شد. حتی اگر چشم ها در کوتاه مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد سطح رویه لنز چشم را می سوزاند. یک عینک آفتابی خوب ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوی تشعشع UVA و UVB را می گیرد. پس هنگام انتخاب عینک دقت کنید تا از چشم ها به خوبی محافظت کنید.

 

۱۰۰ درصد محافظ اشعه UV

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید عینک آفتابی باید در نظر داشته باشید برچسبی است که نشان دهنده محافظت ۱۰۰ درصد عینک ها از اشعه ماوراء بنفش است. اما کمتر کسی هنگام خرید عینک آفتابی به خودش زحمت چک کردن محافظت اشعه UV لنز عینک را می دهد.

 

عینک هر چه بزرگ تر باشد بهتر است

هر چه پوشش عینک بیشتر باشد آفتاب کمتر می تواند به چشم ها آسیب برساند. بنابراین هنگام خرید عینک سعی کنید عینک بزرگ انتخاب کنید.

 

عینک های تیره تر درجه حفاظت بالاتر ندارند

تیره بودن شیشه عینک به این معنی نیست که از چشم ها بیشتر در مقابل نور خورشید محافظت می کنند.

 

رنگ لنز عینک اهمیت زیادی ندارد

بعضی عینک ها شیشه سبز، خاکستری یا بنفش دارند. این عینک ها آنچنان که باید جلوی نور آفتاب را نمی گیرند اما کنتراست را بالا می برند و این برای ورزشکارانی که بیسبال و گلف بازی می کنند مفید است.

 

لنزهای پولاریزه جلوی نور را می گیرند نه اشعه UV

عینک های پولاریزه تشعشع نوری که از سطوح صافی مثل آب و سنگفرش منعکس می شود را کم می کنند  اما از چشم ها به اندازه کافی در مقابل نور خورشید محافظت نمی کنند اما رانندگی و رفتن به جایی که آب هست را امن تر و لذت بخش تر می کند.

 

قیمت فاکتور کیفیت نیست

یک عینک خوب لزوما قیمت بالایی ندارد. خیلی از عینک های ارزان قیمت هستند که برچسب محافظ ۱۰۰ درصد اشعه UV دارند که با وجود قیمت پایین به اندازه خیلی از عینک های گران قیمت از چشم ها به خوبی محافظت می کنند. بنابراین هنگام خرید عینک قبل از این که قیمت آن را چک کنید ببینید آیا برچسب محافظ ۱۰۰ درصد اشعه UV دارند یا نه. اگر نداشت آن را کنار بگذارید

 

منبع : بیتوته

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *