افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مشخصات و ویژگی های اتاق مناسب کودکان

  • هر نوع جنس و محصولی که برای اتاق کودک‌تان انتخاب می‌کنید، فرش، چوب، لمینت و…. باید مقاومت کافی داشته باشد و به راحتی نیز بتوانید از آن مراقبت و نگهداری کنید و البته به راحتی هم تمیز شود.

 

اتاقی که در نظر گرفته‌اید تا اتاق خواب کودک‌تان شود، ممکن است کف‌پوش بسیار مناسبی داشته باشد و نیاز به پوشش بیشتری نباشد، ولی اگر اینگونه نباشد،‌ می‌توانید برنامه‌ریزی‌های جدی خود را شروع کنید و با کمی تفکر و سبک و سنگین کردن، ‌بهترین پوشش ممکن برای اتاق کودک‌تان را پیدا  کنید.

به خاطر داشته باشید برخی انتخاب‌ها برای کف‌پوش اتاق را می‌توان به صورت ترکیبی نیز استفاده کرد تا کف‌پوش اتاق با مبلمان و دیوارها تناسب بیشتری داشته باشد.

کف‌پوش چوبی اتاق، از قدیم‌الایام دلخواه بسیاری از افراد بوده و هست و به عنوان یک کف‌پوش سنتی طرفداران زیادی دارد.

این روزها انواع بسیار باریک کف‌پوش‌های چوبی نیز در بازار عرضه می‌شوند. لمینت طرحی شبیه پارکت دارد، اما نصب آن آسان‌تر و قیمت آن مقرون به صرفه‌تر است.

اگر می‌خواهید کل اتاق خواب کودکتان را با فرش نپوشانید، می‌توانید از قالیچه‌های بزرگ استفاده کنید که بافت و جنس نرم و لطیف و طرح‌های شاد و سرگرم کننده دارند و کودک خردسال شما را ذوق زده می‌کنند.
چه کف‌پوشی مناسب‌تر است؟

انواع نرم بهترند و یا انواع سخت و سفت آن؟ کف‌پوش‌های سخت مثل انواع پارکت‌هایی که از چوب افرا تهیه می‌شوند، بسیار مقاوم هستند.

کف‌پوش‌های چوبی نرم معمولا در مکان‌هایی که بسیار پر تردد هستند و به اصطلاح عامیانه پاخور بالایی دارند، مناسب نیستند، مثل آشپزخانه، ولی برای مکان‌هایی مثل اتاق خواب کودک مناسب هستند.

هم‌ کفپوش‌های چوبی سخت و هم انواع نرم آنها با توجه به رنگ و کیفیت‌شان طبقه‌بندی می‌شوند.

انواع بسیار با کیفیت آنهایی هستند که رنگ روشن‌تر و شفاف‌تری دارند و معمولا در شماره‌‌بندی‌ها عدد ۱ هستند و البته شماره ۲ نیز مناسب است.

به هنگام انتخاب آن علاوه بر رنگ مسلما به قیمت نیز اهمیت می‌دهید. اگر اتاق را زیاد نمی‌پوشانید و فضای بیشتری از سطح کف اتاق خالی است، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید، چرا که نمود بیشتری دارد.

اگر حساس هستید و وجود لکه روی کف‌پوش آزارتان می‌دهد، سراغ انواع کف‌پوش‌هایی که کیفیت پایین و رنگ تیره دارند هم نروید.

کفپوش‌های چوبی که رنگ تیره دارند، بسیار رسمی و سنتی نیز هستند و انواع روشن‌تر آنها مدرن‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسند.

کفپوش‌های رنگی مثل رنگ قرمز، آبی و سبز غیر رسمی به نظر می‌رسند، ولی برای اتاق خواب کودک جزو بهترین انتخاب‌ها هستند.

دقت و توجه کافی داشته باشید نگهداری و حفظ کفپوش‌های چوبی بسیار راحت است. پلی‌اورتان یک لایة محافظتی روی آنها ایجادمی‌کند پس می‌توانید برای محافظت بیشتر از آن استفاده کنید.

معمولا بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به موقع جاروبرقی بکشید و سطح کفپوش را از خاک و گرد وغبار تمیز کنید.
 کفپوش‌های انعطاف‌پذیر وینیل

کفپوش‌های انعطاف‌پذیر وینیل معمولا  قیمت مناسب دارند به راحتی تمیز می‌شوند و برای اتاق خواب نوزاد بسیار مناسب هستند.

برخی از انواع این کفپوش‌ها به راحتی نصب می‌شوند و حتی خودتان نیز از عهده نصب آنها برمی‌آیید.

به این ترتیب در هزینه‌ها مقداری صرفه‌جویی می‌شود. این کفپوش‌ها نرم هستند و کودک وقتی روی آنها راه می‌رود، احساس راحتی می‌کند.

برخی از انواع این کفپوش‌ها یک لایه نرم دیگر نیز دارند که باعث می‌شود راحتی کار دو چندان شود.

کفپوش‌های انعطاف‌پذیر وینیل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند و شما برای پیدا کردن آنچه که مناسب اتاق کودک‌تان است دچار مشکل نخواهید شد.

برای اینکه این کفپوش زیبا به نظر برسد، آن‌را مرتب جارو بکشید و با دستمال خیس تمیز کنید.
کفپوش‌های چوب پنبه ای

این کفپوش‌ها نیز از پوشش‌های خوب و طبیعی مناسب اتاق کودک هستند. مقاومت زیادی دارند و برای کودک راحت هستند و البته به راحتی نیز قابل استفاده می‌باشند.

یک کفپوش چوب پنبه‌ای که سطح اتاق کودک را پوشانده است.

هر نوع جنس و محصولی که برای اتاق کودک‌تان انتخاب می‌کنید، فرش، چوب، لمینت و…. باید مقاومت کافی داشته باشد و به راحتی نیز بتوانید از آن مراقبت و نگهداری کنید و البته به راحتی هم تمیز شود.
کفپوش لمینت

اگر هزینه‌های سنگین چوب واقعی برای شما سنگین است و از طرفی طرح چوب را بسیار می‌پسندید، می‌توانید به لمینت نیز فکر کنید.

لمینت کفپوشی شبیه چوب است که مقاومت بالایی دارد و چیزی حدود ۱۵ سال بعد از نصب هیچ تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی‌شود.

لمینت‌ها هم طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دارند و هم از نظر کیفیتی قیمت‌های مختلف نیز دارند. انواع گران‌تر آنها با کیفیت‌تر نیز هستند.

کفپوش‌های لمینت به راحتی تمیز می‌شوند و به راحتی روی سطح مورد نظر نصب می‌شوند، قرار دادن آن روی سطح و نصبش بسیار سریع و آسان است و حتی خودتان می‌توانید آن را نصب کنید.

هر نوع جنس و محصولی که برای اتاق کودک‌تان انتخاب می‌کنید، فرش، چوب، لمینت و…. باید مقاومت کافی داشته باشد و به راحتی نیز بتوانید از آن مراقبت و نگهداری کنید و البته به راحتی هم تمیز شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *