افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مسمومیت مغز به این ۵ دلیل

download

 

  • هید تا از این آسیدانستن تاثیرات منفی عواملی که به سلول های حساس مغز لطمه می زنند، برای حفظ سلامت و تندرستی اهمیت دارد. این عوامل می توانند توانایی مغز برای عملکرد بهینه اش را مختل کنند، بنابراین شما می توانید کارهایی انجام دب ها محفوظ بمانید.

 

بعضی از سموم مانند هوای آلوده را می توان محدود کرد، مثلا با کمتر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، اما در نهایت نمی توانید چگونگی تاثیرشان بر مغزتان را کنترل کنید. در این مطلب در مورد پنج عاملی صحبت می کنیم که می توانند سلول های مغز را مسموم کنند و شما می توانید کنترل شان کنید.

عوامل محیطی، مواد شیمیایی و عناصری که در تولید، بسته بندی و ساخت کالاهای مورد مصرف ما کاربرد دارند، برای مغز سمی هستند.

هید تا از این آسیدانستن تاثیرات منفی عواملی که به سلول های حساس مغز لطمه می زنند، برای حفظ سلامت و تندرستی اهمیت دارد. این عوامل می توانند توانایی مغز برای عملکرد بهینه اش را مختل کنند، بنابراین شما می توانید کارهایی انجام دب ها محفوظ بمانید.

عناصر و ترکیبات موجود در غذاهایی که مصرف می کنید و محصولاتی که با آنها سروکار دارید را بررسی کنید. چیزهایی وجود دارند که ما واقعا به آنها اهمیتی نمی دهیم، مانند موادی که برای لب های مان استفاده می کنیم.

بسیاری از خانم ها مقداری از رژ لب شان را می خورند که در طول عمرشان واقعا رقم قابل توجهی محسوب می شود. آیا در رژلب هایی که تصادفا می خورید و وارد بدن تان می شود، پارابن یا مواد شیمیایی مضر دیگر وجود دارد که می تواند مغزتان را مسموم کند؟

اجتناب از مواد شیمیایی مضر، امروز ساده تر است. می توانید اپلیکیشن Healthy Living را در گوشی همراهتان داشته باشید و بارکد محصولی را که استفاده می کنید در آن اسکن نمایید. این اپلیکیشن به شما نشان خواهد داد محصولی که استفاده می کنید تا چه حد آلرژی زا، سرطان زا و یا دارای ترکیبات مضر می باشد. انتخاب محصولی که کمتر مواد مضر داشته باشد، چیزی است که این اپلیکیشن می تواند در آن به شما کمک کند.

آلودگی صوتی

آلودگی صوتی می تواند از منابع گوناگونی به ما برسد. چیزهایی که هرگز به آنها توجهی ندارید، در واقع اصوات شدیدی به شما می رسانند. لامپ های فلورسنت، تهویه های مطبوع یا دستگاه های گرمازا، لوازم خانگی، ساعت ها و هر چیزی که صدایی از طبیعت نیست، می تواند توانایی مغز برای خوب فکر کردن را مسموم نماید.

حتی چیزهایی که شنیده نمی شوند، مانند تشعشعات گوشی های همراه، امواج رادیویی، کابل ها و امواج تلویزیونی ماهواره دیجیتال که در خانه های ما دریافت می شوند، جزء صداهای غیرقابل شنیدن یا امواج مسموم هستند.

هر چند ما نمی توانیم این امواج را به عنوان صدا دریافت کنیم، اما بدن ما می تواند احساس شان کند. وقتی در طبیعت بکر قرار می گیریم و از هر نوع امواجی کاملا دور می شویم، می توانیم احساس کنیم که بدن مان از چه فشارهایی رها شده، زیرا هیچ هیاهویی از تمدن و شهرنشینی وجود ندارد تا مغزمان را مسموم کند.

کافئین زیاد

مجبور نیستید قهوه ی دوست داشتنی تان را کنار بگذارید، اما توصیه می کنیم برای مدت کوتاهی، بدون کافئین زندگی کنید تا ببینید آیا این همان چیزی است که مغزتان را مسموم می کند یا نه.

کافئین یکی از موادغذایی است که برای خیلی ها مفید است و به آنها کمک می کند هوشیار و بیدار باشند. ولی در تحقیقی معلوم شد وقتی کافئین در مقادیر زیاد در اختیار گروه های حساس (مثلا بیمارانی که اختلال اضطراب داشتند) قرار گرفت، عوارض منفی مشاهده شد.

در این موارد دیده شده که کافئین اضطراب را افزایش داده و خواب را مختل می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که کنترل مهارت های حرکتی در اثر افزایش اضطراب، دچار اختلال می گردد.

اگر شما هم اضطراب دارید، از نوشیدن قهوه، چای و نوشابه های کافئین دار پرهیز کنید. در طی مدت کوتاهی متوجه تفاوت در مهارت های حرکتی و بهبود خواب تان خواهید شد.

شیرین کننده های مصنوعی

وقتی برچسب ” بدون قند ” برای اولین بار وارد بازار شد بسیار هیجان انگیز بود، اما الان ما می دانیم که شیرین کننده های مصنوعی واقعا برای مغز ما سم محسوب می شوند، مثل نوشابه رژیمی یا بدون قند.

معلوم شده که اسپارتام برای بعضی از افراد باعث افت در عملکردهای ادراکی و شناختی می شود. آسپارتام همچنین برای آنهایی که در حال حاضر خطر صرع برای شان وجود دارد، باعث افزایش این ریسک می شود.

شکر تصفیه شده

شکر تصفیه شده باعث اختلال در حافظه، ضعف عملکرد ادارکی و کاهش هورمون رشد مغز می گردد. شکر تصفیه شده همچنین منجر به افزایش التهاب می شود.

التهاب ناشی از این سم، در سیستم گوارشی روی می دهد. التهاب مزمن گوارش همچنین موجب اختلالات روحی شیزوفرنی و افسردگی می گردد. شکر تصفیه شده، فراوری شده و سفید شده، مغز را مسموم می کند، مثل نوشابه ها.

فلوراید

فلوراید، سوژه ای بسیار بحث برانگیز است، چون مباحثاتی بر سر آن وجود دارد که آیا باید آن را به آب آشامیدنی افزود یا خیر و این که خیلی ها عقیده دارند افزودن آن با وجود عوارضی که دارد به نفع سلامت عمومی است. مطالعات نشان داده اند که فلوراید می تواند باعث پایین آمدن آی کیو (ضریب هوشی) شود.

به هر حال اگر شما هم می خواهید آب بدون فلوراید بنوشید، می توانید از فیلترهای خاصی که برای این منظور وجود دارد استفاده کنید که تقریبا ۹۰ درصد فلوراید موجود در آب را از آن جدا می نمایند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *