افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مسافرت می تواند باعث چه بیماری های پوستی شود ؟

 

  • در سطح جهانی نیز مسافرت در محدوده خاورمیانه و مسافرت به آمریکای جنوبی و بخش هایی از قاره آفریقا احتمال سالک را افزایش می دهد. سایر مشکلات پوستی در حین سفر شامل گزش و نیش حشرات، عفونت های قارچی پوستی، آبسه های پوستی، عفونت های باکتریایی پوست نظیر سلولیت و باد سرخ می باشد.

 

بر اساس آمارهای غیر رسمی سالانه بالغ بر ۱ میلیارد نفر در سطح جهان به  سفرهای داخلی و خارجی اقدام می نمایند که این آمار در سطح ایران نزدیک یک میلیون نفر گزارش شده است. با توجه به این آمار در جدیدترین نشست علمی انجمن بین المللی طب سفر که در شهر سن آنتونیو آمریکا برگزار گردید اکثر بیماری های پوستی ناشی از سفر به مناطق مختلف دنیا بررسی گردید.

یکی از بزرگترین مشکلات در مسافرت ها اعم از داخلی و خارجی عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب و آفتاب سوختگی متعاقب آن است.

این پدیده می تواند عوارض کوتاه مدت به شکل تغییر رنگ پوست و سوختگی ها، کاهش سطح ایمنی پوست و عود ضایعات نهفته پوستی نظیر هرپس (تبخال) می باشد همچنین عوارض دراز مدت به شکل افزایش چین و چروک و سرطان های پوستی نیز ایجاد خواهد گردید.

بنابر توصیه انجمن طب پیشگیری آمریکا کلیه افرادی که قصد مسافرت دارند باید حتما” از ضد آفتاب مناسب با فواصل زمانی مناسب استفاده نمایند.

آفتاب سوختگی شایعترین آسیب پوستی در سفرها است

یکی دیگر از مشکلاتی که در سفر برای سلامت پوست مطرح می باشد عفونت های سطحی پوست است که این عفونت ها بسته به محل سفر متفاوت می باشد.

در ایران مسافرت به نواحی جنوب شرقی کشور و بخش هایی از مرکز ایران امکان ابتلا به سالک را افزایش می دهد.

در سطح جهانی نیز مسافرت در محدوده خاورمیانه و مسافرت به آمریکای جنوبی و بخش هایی از قاره آفریقا احتمال سالک را افزایش می دهد. سایر مشکلات پوستی در حین سفر شامل گزش و نیش حشرات، عفونت های قارچی پوستی، آبسه های پوستی، عفونت های باکتریایی پوست نظیر سلولیت و باد سرخ می باشد. گروه دیگری از مشکلات پوستی که در سفر ها مشاهده می گردد بروز واکنش های حساسیتی به مواد آلرژن و ایجاد واکنش هایی نظیر کهیر می باشد.

بنابر توصیه انجمن طب پیشگیری آمریکا، کلیه افرادی که قصد مسافرت دارند باید علاوه بر رعایت استفاده از ضد آفتاب مناسب، بر اساس نظر پزشک اقدامات پیشگیرانه لازم را بر اساس منطقه مورد سفر انجام دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *