افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مزایا و معایب سرو عصرانه

مزایا و معایب سرو عصرانه

  • متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه از مصرف پنیر با هندوانه نیز باید در این فصول از سال پرهیز کرد، افزود: مصرف این مواد غذایی نیز همانند گوجه و خیار به دلیل اینکه طبعشان سرد است باعث بروز عوارضی همچون نفخ، یبوست و سردرد در افراد می‌شود.

 

ریحانه نگاری متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه در فصل سرما تهیه سالاد باید با دقت انجام شود، اظهار داشت: از آن جا که برخی از مواد غذایی سنگینی بوده و به راحتی هضم نمی‌شوند نباید با یکدیگر مصرف شوند، زیرا باعث آسیب به دستگاه گوارشی و معده می‌شوند.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در فصل سرما گوجه و خیار به دلیل اینکه دارای طبع سرد هستند و با یکدیگر سازگاری ندارند نباید با هم استفاده شوند، گفت: وارد شدن نان و پنیر به همراه این دو مواد غذایی به دستگاه گوارشی باعث آغاز فرآیند تخمیر شده و با ترشح اسید در معده موجب آسیب به دستگاه گوارش می‌شود.
نگاری ادامه داد: مصرف خشکبار و مواد غذایی با طبع گرم در کنار مواد غذایی با طبع سرد همچون گوجه، پنیر، ماست، خیار و … از بروزآسیب به دستگاه گوارشی جلوگیری می‌کند.
به گفته وی، مصرف نان و پنیر و خیار و گوجه به عنوان عصرانه در فصل تابستان مشکلات کمتری دارد و می‌توان به مقدار کمی از آن استفاده کنیم.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه از مصرف پنیر با هندوانه نیز باید در این فصول از سال پرهیز کرد، افزود: مصرف این مواد غذایی نیز همانند گوجه و خیار به دلیل اینکه طبعشان سرد است باعث بروز عوارضی همچون نفخ، یبوست و سردرد در افراد می‌شود.
وی با اشاره به مصرف ماست و خیار تصریح کرد: استفاده از ماست در کنار خیار در زمان صرف نهار و یا شام با یکدیگر نیز جزو عادات غلطی است که افراد انجام می‌دهند.
این متخصص تغذیه افزود: مصرف ماست در فصل سرما باعث کاهش انرژی بدن می‌شود، البته مخلوط نعناع خشک با آن کمی می‌تواند از سردی ماست بکاهد.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *