افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مزایا و معایب خوراکی ها بر بروز سرطان

مزایا و معایب خوراکی ها بر بروز سرطان

  • برخی مطالعات حاکی از ارتباط احتمالی بین مصرف گوشت قرمز (به ویژه گوشت های فرآوری شده مانند همبرگر، سوسیس، بیکن و هات داگ) و سرطان روده است. بنابراین بیشتر از پروتئین های گیاهی مانند لوبیا در کنار غلات کامل یا سبزیجات استفاده کنید.

 

اگر می خواهید از مبتلاشدن به انواع امراض سرطانی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم با روش های تغذیه ای تاثیرگذار بر امراض سرطانی آشنا شوید حفظ وزن مناسب ،حدودیت مصرف موادغذایی پرکالری و مضر،مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و بقولات،کاهش مقدار گوشت دریافتی و بسیاری روش های دیگر در این زمینه به شما کمک خواهند کرد .

تغذیه صحیح می تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. در واقع دستورالعمل های تغذیه ای برای پیشگیری از سرطان مشابه سایر دستوالعمل های توصیه شده برای پیشگیری از بیماری های قلبی یا دیابت است.

حفظ وزن مناسب

اضافه وزن و چاقی شکمی با افزایش خطر سرطان روده بزرگ در مردان و بانوان و همچنین سرطان های پانکراس، رحم و سینه در بانوان یائسه همراه است. از دیگر سرطان های مرتبط با چاقی می توان به سرطان های مری، رکتوم، کلیه، تیروئید، صفرا، کبد، تخمدان و پروستات اشاره کرد.

محدودیت مصرف موادغذایی پرکالری و مضر

موادغذایی دارای قند زیاد و چربی های جامد را از رژیم غذایی خود حذف کنید؛ زیرا این موادغذایی علاوه بر کالری بالا مواد مغذی اندکی دارند. از این موادغذایی می توان به نوشیدنی های شیرین، میان وعده های فرآوری شده و دسرها اشاره کرد. کالری موجود در این غذاها بسیار زیاد است که علاوه بر افزایش وزن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و بقولات

مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و بقولات خطر ابتلا به سرطان های ریه، دهان، مری، معده و روده را کاهش می دهد.

کاهش مقدار گوشت دریافتی

برخی مطالعات حاکی از ارتباط احتمالی بین مصرف گوشت قرمز (به ویژه گوشت های فرآوری شده مانند همبرگر، سوسیس، بیکن و هات داگ) و سرطان روده است. بنابراین بیشتر از پروتئین های گیاهی مانند لوبیا در کنار غلات کامل یا سبزیجات استفاده کنید.

کاهش مصرف نمک (سدیم)

در جوامعی که افراد بیشتر از موادغذایی شور و سرشار از سدیم استفاده می کنند، خطر بروز سرطان افزایش می یابد. بیشتر سدیم ورودی به بدن از طریق مصرف غذاهای فرآوری شده است. بنابراین برچسب محصولات غذایی را به دقت مطالعه کنید تا از میزان سدیم موجود در آنها مطلع شوید. با توجه به برنامه تغذیه ای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ایالات متحده، افراد باید مصرف سدیم روزانه خود را به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم کاهش دهند. همچنین میزان نمک دریافتی افراد مبتلا به فشار خون بالا باید به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز محدود شود.

مکمل ها

مصرف موادغذایی کامل نسبت به مکمل ها بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان در بدن است. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط هم افزایی بین مواد مغذی طبیعی موجود در غذاها و اثر محافظتی آنها وجود دارد. بهترین منبع مواد مغذی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان موادغذایی کامل و نوشیدنی های سالم سرشار از مواد مغذی است. همچنین قبل از مصرف هر نوع مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *