افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مزایای مصرف اسید فولیک در دوران حاملگی

مزایای مصرف اسید فولیک در دوران حاملگی

ba1938

 

دانستنی های دارویی درباره قرص آهن به نام اسیدفولیک و این گفته متخصصان درباره مزایای مصرف اسید فولیک در دوران حاملگی و اثرات این قرص بر جنین همراه ما باشید در ادامه مطلب .

اعظم‌السادات موسوی  در مورد مزایای مصرف اسید فولیک و آهن در دوران بارداری اظهار داشت: در دوران بارداری مصرف آهن در زن افزایش می‌یابد و ۳۰۰ میلی‌گرم آن روزانه نیز باید به جنین برسد. از طرفی سوخت و ساز بدن بیشتر شده تا بتواند خون جنین را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه مادران باردار به حجم بیشتری به خون نیاز دارند توصیه می‌شود زنان باردار در دوران بارداری بنا بر توصیه پزشک نسبت به مصرف قرص آهن در زمان‌های مشخص اقدام کنند.

رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران درمورد مصرف اسید فولیک تاکید کرد: مصرف این قرص ۳ ماه پیش از اقدام به بارداری برای زنان توصیه می‌شود چرا که مصرف این قرص از مشکلات سیستم مغزی عصبی در جنین جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرص اسید فولیک مانع از باز ماندن کانال نخاعی جنین می‌شود، تصریح کرد: همچنین مصرف این قرص می‌تواند مانع از ایجاد هیدورسفالی و مننگوسفالی  در نوزادان می‌شود.

موسوی با بیان اینکه مصرف قرص‌های اسید فولیک نیز در هوش جنین تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که مصرف این قرص از ناهنجاری‌های سیستم عصبی مرکزی جنین جلوگیری می‌کند مصرف آن برای همه زنان باردار توصیه می‌شود.

 

پزشکین : مزایای مصرف اسید فولیک در دوران حاملگی

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *