افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مردها این کارها را دوست دارند انجام دهید

  • شاید فکر کنید شنونده‌ی خوبی هستید، من هم همین فکر را می‌کردم. بعد چند سال قبل یادداشتی  از «فرن لِبوویتز» خواندم که می‌گفت: خلاف حرف زدن، گوش کردن نیست.

 

چیزی هست که مردان جوان از همیشه بیشتر به آن احتیاج دارند، شاید بهترین هدیه‌ای که می‌توان به آنها داد- اما بعضی‌هاشان هم هرگز آن را دریافت نمی‌کنند.
گوش دادن. نه فقط شنیدن، بلکه گوش دادن به معنای واقعی
وقتی با تمام حواس خود یعنی با گوش‌ها، چشم‌ها، بدن، و قلب خود به کسی گوش می‌دهید، در واقع به مردی که نسبت به خودش اعتماد به نفس ندارد و برای ریسک کردن نامطمئن است، قدرت می‌دهید تا بتواند تصمیماتش را مدیریت کرده و به حرفی که می‌زند عمل کند. وقتی مرد جوانی به شما گوش نمی‌دهد، در واقع از این مسئله مطمئن نیست که آیا چیزی که خودش دارد درباره‌اش فکر می‌کند مهم یا ارزشمند است یا نه.
گوش دادن کار ساده‌ای نیست
شاید فکر کنید شنونده‌ی خوبی هستید، من هم همین فکر را می‌کردم. بعد چند سال قبل یادداشتی  از «فرن لِبوویتز» خواندم که می‌گفت: خلاف حرف زدن، گوش کردن نیست. خلاف حرف زدن، صبر کردن است». آنجا بود که فهمیدم در بیشر موارد اصلا شنونده‌ی خوبی نبودم. وقتی با مردان جوان در حال گفت و گو هستم (یا با زنان)، منتظر می‌ماندم تا بتوانم مطالبی را که می‌خواهم بگویم جمع و جور کنم. منتظر می‌ماندم تا پیشنهاداتم را ارائه کنم. منتظر می‌ماندم حرف‌شان تمام شود. و البته وقتی منتظر می‌ماندم، اصلا به آنها گوش نمی‌دادم.

خودتان هم می‌دانید که شنونده‌ی بدی هستید
بعضی عادات بدگوش‌کردن از برخی دیگر پررنگ‌ترند. بهترین کارها برای آنکه بهتر گوش بدهید می‌تواند این‌ها باشد:
تلفن‌تان را کنار بگذارید
با طرف مقابل ارتباط چشمی داشته باشید
سکوت اختیار کنید
اگر تلاش کنید که به شنونده‌ی خوب تبدیل شوید واقعا ارزشمند است. چرا که اگر بتوانید هدیه‌ی «خوب گوش کردن» را به طرف‌تان پیشکش کنید، در واقع چیزی بی‌اندازه ارزشمند را به آنها هدیه داده‌اید.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *