افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراقب مصرف قرص های ضد بارداری در ماه رمضان باشید

  • مصرف قرص‌های ضد بارداری ترکیبی به روشی که منجر به قطع قاعدگی شود، علاوه بر اینکه چرخه هورمونی مصرف کننده دارو را مختل خواهد کرد، تبعات خطرناکی مانند اشکالات انعقادی و ایجاد لخته در عروق اندام‌های تحتانی و حتی عروق مغزی به دنبال خواهد داشت.

 

یسنا بهمنش دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو مصرف خودسرانه از داروهای ضد بارداری ترکیبی مانند LD جهت قطع خونریزی دوران قاعدگی را که به منظور کامل کردن روزه در ماه رمضان مورد استفاده قرار می‌گیرد را نکته بسیار مهمی دانست که بانوان برای سلامت خود باید از آن اجتناب کنند.

وی هشدار داد: مصرف قرص‌های ضد بارداری ترکیبی به روشی که منجر به قطع قاعدگی شود، علاوه بر اینکه چرخه هورمونی مصرف کننده دارو را مختل خواهد کرد، تبعات خطرناکی مانند اشکالات انعقادی و ایجاد لخته در عروق اندام‌های تحتانی و حتی عروق مغزی به دنبال خواهد داشت.
بهمنش بیان کرد: شیوع این عارضه با افزایش سن افزایش می‌یابد و این امر هشداری است برای بانوانی که در سنین بالای ۳۵ سال هستند و قصد مصرف داروهای ضد بارداری بدون تجویز پزشک را دارند.
دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در پایان به مردم اکیدا توصیه کرد: در هر زمینه به‌ویژه مصرف دارو با پزشک و داروساز مشورت کنند.
منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *