افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراقب این نشانه های زخم معده باشید

  • درد معده که ناشی از زخم است، با سوزش سر دل و ریفلاکس خود را نشان می دهد. سایر علائم عبارتند از نفخ، احساس سیری دائم. اگر با مصرف هر کدام از وعده های غذایی این علائم در شما بروز می کند، باید حتما برای تشخیص زخم معده به پزشک مراجعه کنید.

 

بنا به اعلام این مرکز، عفونت باکتریایی به نام هلیکوباکترپیلوری، استفاده طولانی مدت از آسپرین و دیگر داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، از علل اصلی ابتلا به این زخم هستند.

زخم معده به جراحات دردناکی گفته می شود که در جداره داخلی معده و یا قسمت آغازین روده کوچک که اثنی عشر نامیده می شود وجود دارد.

رایج ترین علائم هشداردهنده زخم معده از این قرارند:

درد معده: این درد به دلیل اتماس اسید معده با لایه زیرین معده یا روده کوچک ایجاد می شود و رایج ترین علامت ابتلا به زخم معده است. درد معمولا در بین وعده های غذایی و شب هنگام به اوج خود می رسد زیرا در این زمان ها میزان اسید معده بیشتر است. مصرف داروهای ضد اسید به طور موقت درد را کاهش می دهد اما درمان زخم معده جدی تر از مصرف این داروها است.

سوزش سر دل: درد معده که ناشی از زخم است، با سوزش سر دل و ریفلاکس خود را نشان می دهد. سایر علائم عبارتند از نفخ، احساس سیری دائم. اگر با مصرف هر کدام از وعده های غذایی این علائم در شما بروز می کند، باید حتما برای تشخیص زخم معده به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ: در اثر افزایش زخم معده، این دو علامت بروز می کند. التهاب آستر معده، انقباضات متناوبی در معده ایجاد می کند و منجر به احساس تهوع می شود. افزایش شدت انقباضات حتی استفراغ را نیز به همراه دارد. در برخی موارد این علائم به طور ناگهانی بروز پیدا می کنند زیرا زخم معده باعث بسته شده معده شده و غذا نمی تواند به راحتی از آن وارد روده کوچک شود.

استفراغ یا مدفوع خونی: استفراغ یا مدفوع حاوی خون یا سیاه رنگ، ضرورت مراجعه فوری به پزشک را نشان می دهد چون نشانه بارز ابتلا به زخم معده است.

درد در ناحیه سینه و کمر: در ناشی از زخم معده می تواند حتی به قفسه سینه و کمر نیز گسترش یابد. اگر زخم به دیواره روده هم گسترش یافته باشد، درد بیشتری اساس خواهید کرد. زخم ها می توانند سوراخ هایی در دیواره معده ایجاد کنند و منجر به دردهای ناگهانی و شدید در معده شوند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *