افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراقبت از موی فر

به طور کلی فر کردن مو با مواد شیمیایی درست چیزی شبیه دکلره مو است. آسیبی که به بافت مو وارد می شود نیز به اندازه دکلره، زیاد و عمیق است. مو برای فر شدن، ساختار گوگردی خود را از دست می دهد و بعد از اینکه شکل بیگودی هایی که به موپیچیده شده است را گرفت، با زدن ماده تثبیت کننده، گوگردها به شکل بیگودی ها ثابت می شوند.

tpp

برای نگه داشتن فر موهای تان می توانید از چندین راه استفاده کنید. من به شخصه برای موی خودم راه های طبیعی را ترجیح می دهم. همانطور که  بهتر است هر ده روز یک بار شامپوی سر خود را عوض کنید تا مو به آن عادت نکند و همیشه خوش حالت بماند، برای اینکه موی شما نیز به موادی که برای نگه داشتن و مراقبت از مویتان استفاده می کنید عادت نکند، هر ده روز، از یکی از این شیوه ها برای نگه داشتن فر مویتان استفاده کنید.

درداخل حمام همیشه و همیشه از ماسک مو استفاده کنید. نرم کننده های موجود در بازار به اندازه ی ماسک مو، توان بازسازی ساقه آسیب دیده موی شما را ندارد.

اما بعد از آمدن از حمام قبل از زدن هرگونه ژل شیمیایی و یا گیاهی زمانی که مویتان هنوز خیس است، بهتر است از کریستال های مو که اکثرا به صورت اسپری است، استفاده کنید.

با مصرف ماسک مو و کریستال مو، تا حد بسیار زیادی از آسیب دیدن مویتان جلوگیری می کنید.

اما برای نگه داشتن حالت مو و زیبا نگه داشتنش، می توانید از موس مو نیز استفاده کنید. اگر دوست دارید مویتان حالت طبیعی خود را داشته باشد از موس هایی استفاده کنید که رطوبت مویتان را حفظ کند و اصطلاحا باعث خشکی موهای تان نشود.

اما اگر می خواهید که از مواد طبیعی استفاده کنید، روغن زیتون به مقدار کم

گزینه خوبی است. مقداری از روغن زیتون بدون بو را کف دستتان بمالید و فقط به نوک مویتان بمالید. زیرا اگر روغن به ریشه مو بخورد، باعث چرب شدن زود به زود مویتان می شود.

کتیرا از قدیم برای نگه داشتن موی فر مورد استفاده قرار می گرفته است. در بازار ژل های کتیرا موجود است اما اگر می خواهید این ژل را در خانه بصورت طبیعی درست کنید،

باید گیاه کتیرا را از عطاری خریداری کنید و در یک ظرف کوچک مانند شیرجوش چند تکه کتیرا را به همراه آب بر روی شعله با حرارت کم بگذارید. بعد از اینکه کتیرا ها حل شد، مواد را از روی گاز برداشته و بگذارید خنک شود، بعد آن را در یک ظرف اسپری دار بریزید. بعد از حمام کتیرا را به مویتان اسپری کنید و نتیجه ی خوب آن را ببینید.

اما به یاد داشته باشید که اگر غلظت کتیرا زیاد باشد، بعد از خشک شدن، ممکن است روی مویتان سفیدک بزند. پس به هنگام درست کردن کتیرا دقت کنید که اگر مواد غلیظ بود، مقداری آب اضافه کنید.

همین روش اسپری کردن را نیز می توانید با مخلوط ژل و آب انجام دهید. هر نوع ژلی که دوست دارید به همراه آب مخلوط کرده و داخل ظرف بریزید و و به ساق مویتان اسپری کنید.

با این چند روش هم حالت فر مویتان را حفظ کرده اید و هم به سلامت مویتان کمک می کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *