افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراحل مختلف تزریق چربی چگونه است ؟

  • تزریق مجدد چربی روش تزریق چربی با تزریق سلول‌های چربی به درون ناحیه مورد نظر در صورت کامل می‌شود. در این مرحله، پزشک از قبل قسمت‌های مورد نظر را با هدف اصلاح عیوب صورت و به‌وجود آوردن خطوط کانتوری جدید تعیین کرده است. با استفاده از سرنگ تزریق زیرپوستی، سلول‌های چربی در عمق مورد نظر قرار می‌گیرند.

 

با مراحل مختلف تزریق چربی به پوست آشنایی دارید؟ افرادی که تمایل دارند تزریق چربی در نواحی مختلف پوست خود انجام دهند بد نیست ابتدا تست های آلرژی در این زمینه را پشت سر بگذارند و در صورت تایید متخصص و جراح زیبایی اقدام به تزریق چربی کنند تا دچار عوارض جانبی و آسیب های پوستی نشوند.

روش تزریق چربی، فرآیند ساده‌ای با سه مرحله است: گرفتن چربی از بدن، تصفیه چربی و تزریق چربی درون محل مورد نظر. نتایج حاصل از تزرق چربی معمولا بلافاصله پس از انجام دادن تزریق چربی نمایان می‌شوند و می‌توانند برای چندین ماه یا سال و حتی به‌طور دائمی باقی بمانند. مراحل آماده‌سازی برای تزریق چربی روش تزریق چربی به‌تنهایی توسط متخصص پوست یا جراح زیبایی انجام می‌گیرد و معمولا فقط به بی‌حوسی موضعی نیاز دارد، نه بیهوشی عمومی که فرد را در حالت خواب قرار می‌دهد. البته ممکن است که بعضی از پزشکان به افرادی که احساس اضطراب و نگرانی دارند، داروی آرام‌بخش خوراکی بدهند، اما معمولا به چنین کاری نیاز نیست. نوع و میزان استفاده از بی‌حس‌کننده هم به میزان لیپوساکشن و چربی مورد نیاز برای هر فرد بستگی دارد. فقط پزشک است که می‌تواند این عوامل را تعیین کند. توجه داشته باشید که افراد مراجعه‌کننده نباید دو هفته پیش از تزریق چربی، از هیچ داروی رقیق‌کننده خونی مانند ایبوپروفن، آسپیرین و ناپروزین استفاده کنند. با توجه به این‌که خطر برانگیختگی واکنش‌های آلرژیک در هر فرد نسبت به سلول‌های چربی بدن خودش منتفی است، نیازی به انجام دادن تست‌های آلرژی قبل از تزریق چربی وجود ندارد.

گام اول: برداشتن چربی تزریق چربی با لیپوساکشن شروع می‌شود تا مقداری از چربی‌های اضافی در قسمت‌های خاصی از بدن مانند شکم، ران، باسن و حتی غبغب برداشته شود. برای این‌که سلول‌های چربی کاملا سالم و بی‌نقص جمع‌آوری شوند، فقط از لیپوساکشن کم‌مکش (very low suction) استفاده می‌شود. این سلول‌های چربی با استفاده از سوزن زیرپوستی یا نوعی کانول ویژه برداشته می‌شوند که به‌طور خاص برای محدود کردن آسیب‌های احتمالی در سلول‌های چربی طراحی شده‌اند.

گام دوم: تصفیه سلول‌های چربی بعد از این‌که چربی‌های جمع‌آوری‌شده به میزان مورد نظر رسیدند، درون سانتریفیوژ ریخته می‌شوند. چرخیدن سانتریفیوژ با سرعت خیلی زیاد، سلول‌های چربی را از مایعات اضافی کاملا جدا می‌کند. سلول‌های چربی آسیب‌دیده نیز در این فرآیند جدا می‌شوند. درنهایت، فقط سلول‌های چربی سالم و بی‌نقص برای تزریق چربی باقی می‌مانند.

گام سوم: تزریق مجدد چربی روش تزریق چربی با تزریق سلول‌های چربی به درون ناحیه مورد نظر در صورت کامل می‌شود. در این مرحله، پزشک از قبل قسمت‌های مورد نظر را با هدف اصلاح عیوب صورت و به‌وجود آوردن خطوط کانتوری جدید تعیین کرده است. با استفاده از سرنگ تزریق زیرپوستی، سلول‌های چربی در عمق مورد نظر قرار می‌گیرند. دوره بهبودی با پایان تزریق چربی، احتمال دارد که مقداری کبودی یا تورم خفیف را در ناحیه مورد نظر احساس کنید. این تورم معمولا با گذشت چند روز از بین می‌رود و ناراحتی‌های احتمالی هم با استفاده از داروهای تسکین‌دهنده امکان‌پذیر هستند. متخصص پوست یا جراح زیبایی،‌ دستورات خاصی را بعد از عمل به فرد مراجعه‌کننده ارائه می‌دهد که همگی باید گام به گام رعایت شوند. بسیاری از افراد با گذشت چند ساعت یا نهایتا یک تا دو روز، می‌تواند فعالیت‌های روزانه خودشان را از سر بگیرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *