افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مختل شدن مغز با بروز افسردگی

مختل شدن مغز با بروز افسردگی

download (1)

دانستنی هایی درباره افسردگی که یک بیماری روحی و روانی خطرناک است اگر درمان و پیشگیری نشود در این مطلب درباره یکی از عوارض این بیمار که مختل شدن مغز با بروز افسردگی اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم .

مطالعات محققان نشان می دهد، افسردگی شدید سبب قطع ارتباط بخش های مختلف مغز و اختلال در شبکه احساسی مغز می شود.
به گزارش ویرلن ، برای پردازش احساسات، بخش های مختلفی از مغز باید به طور همزمان فعالیت کنند. مطالعات محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو نشان می دهد، ارتباط بخش های مختلف موثر در پردازش احساسات در افرادی که به افسردگی حاد مبتلا هستند، قطع می شود. این مطالعه همچنین نشان می دهد افسردگی در اتصالات خاص مغز نقش تداخلی دارد.
مطالعات قبلی نشان داد که برخی بیماری های روانی، شبکه های مغزی را که به طور همزمان فعالیت می کنند، مختل می کند که تاثیر آن بیشتر در احساسات و حل مسائل بروز می کند. از طرفی برخی از مطالعات دیگر نشان می دهد که شبکه استراحت مغز (ناحیه ای که هنگام استراحت فعال می شود) در افراد مبتلا به افسردگی، بیش از اندازه فعال است و اتصالات مغزی بیشتری دارد.
این مطالعه لزوم راهکار های موثر و سریع درمان افسردگی را بیش از پیش آشکار می کند، از طرفی برای تجویز درمان های انحصاری بر مبنای الگوی مغزی بیمار، ارزشمند است.
افسردگی حاد یکی از شایع ترین اختلالت روانی محسوب می شود که سالیانه حدود ۱۴٫۸ میلیون نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج این تحقیقات در نشریه Psychological Medicine منتشر شده است

پزشکین : مختل شدن مغز با بروز افسردگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *